اپراتور اول کشور اعلام کرد که روند آغاز حراج شماره‌های رند همراه اول از تاریخ یکشنبه 23 اردیبهشت آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه حراج این شرکت ثبت‌نام کنند.

بعد از آغاز روند مزایده شماره‌های رند ایرانسل، اکنون شرکت ارتباطات سیار نیز در اقدامی مشابه دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول را آغاز کرده است. براین اساس متقاضیان در ابتدا باید به سامانه حراج این شرکت مراجعه و ضمن ثبت اطلاعات دقیق هویتی و همچنین تایید شرایط و ضوابط موجود در سایت، مبلغ 20 درصد از قیمت پایه شماره تلفن مدنظرشان را به‌عنوان ودیعه به‌صورت آنلاین پرداخت کنند.

همچنین درمورد اعتبار زمانی این حراج، علاوه بر رعایت زمان قانونی اتمام حراج، شرط دیگری هم وجود دارد که بنابر شرط مذکور، از آخرین پیشنهاد قیمتی مربوط به هر شماره همراه، باید مدت زمان 8 ساعت بگذرد. اما درصورتی‌که قبل از اتمام این بازه زمانی تعیین شده، پیشنهاد قیمت جدیدی برای هر شماره ارائه شود، فرآیند زمان حراج به مدت 8 ساعت دیگر تمدید می‌شود.

لازم به‌ذکر است که آدرس سامانه حراج شماره‌های رند همراه اول https://rond.mci.ir است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این آدرس برای ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

گفتنی است که براساس آمارهای منتشر شده طی روزهای اخیر، شرکت ارتباطات سیار در رقابت با دو اپراتور دیگر توانسته بیشترین میزان جذب مشتری را در بازار به خود اختصاص دهد که موجب بالاتر بودن سطح درآمدی این شرکت در حوزه اینترنت، مکالمه و پیامک شده است.

همچنین بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور مانند اپراتورهای دیگر دارای دو نوع سیم‌کارت دائمی و اعتباری است که حراج شماره‌های رند همراه اول شامل هر دو نوع سیم‌کارت‌‌ می‌شود. نکته دیگر این‌که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خریدوفروش سیم‌کارت‌های رند اپراتورها مالیات درنظر گرفته که مالیات متعلقه در زمان خرید از متقاضیان دریافت می‌شود و سپس اپراتورها آن را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌کنند.

اخبار مرتبط:

خرید و فروش سیم‌کارت رند ایرانسل مشمول مالیات می‌شود

مقایسه سهم اپراتورها از بازار؛ همراه اول گوی سبقت را از رقیبان ربود