ریلمی در نظر دارد تا به گسترش سری GT ادامه دهد. با توجه به نام GT Neo 5 در چین، که به عنوان ریلمی GT3 در بازار بین‌المللی عرضه می‌شود، این شرکت ظاهرا در حال برنامه‌ریزی عرضه یک نسخه Lite از این دستگاه است. این اولین بار نیست که در مورد این گوشی معرفی نشده می‌شنویم. حال توسط استاندارد TENAA گوشی ریلمی GT Neo 5 Lite را مورد بررسی قرار داده و یک نگاه کلی از طراحی و مشخصات فنی آن را منتشر شده است.

همانطور که قبلا انتظار می‌رفت، ریلمی GT Neo 5 Lite قسمت شفاف فانتزی و نورپردازی RGB کنار ماژول دوربین را که در مدل ساده GT Neo 5 وجود داشت را حذف می‌کند و به جای آن به دنبال طراحی ماژول دوربین ساده‌تر در پنل بشتی این گوشی می‌رود. لازم به ذکر است که این طراحی هنوز کاملا مشابه نسخه قبلی است و تغییر چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.

از نظر مشخصات فنی، هنوز اطلاعات خاصی درمورد ریلمی GT Neo 5 Lite منتشر نشده است. شایعات حاکی از آن است که GT Neo 5 Lite از تراشه اسپدراگون ۸ نسل ۲، یا اسنپدراگون ۷+ نسل ۱ استفاده می‌کند. انتظار می‌رود به جای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی که در مدل قبلی وجود داشت، GT Neo 5 Lite از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور Omnivision OV64M بهره ببرد. علاوه بر این، TENNA ادعا می‌کند که این گوشی احتمالا یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی خواهد داشت.

از دیگر مشخصات فنی GT Neo 5 Lite می‌توان به صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی، رزولوشن 1.5K و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش اشاره کرد. شارژ فوق‌العاده سریع یکی از نکات مثبت GT Neo 5 است. دو نسخه از این گوشی وجود خواهد داشت که یکی با توان شارژ ۱۵۰ واتی و دیگری با توان شارژ ۲۴۰ واتی شارژ خواهند شد.

اخبار مرتبط: مشخصات فنی ریلمی C55 مشخص شد