بسته اینترنت هدیه دولت از امروز، ۱۳ دی ماه فعلا برای کاربران همراه اول فعال شده و امکان استفاده از آن برای کاربرانی که ثبت‌نام کرده‌اند وجود دارد.

اوائل هفته جاری اعلام شد به‌دلیل گران شدن اینترنت همراه، یک بسته اینترنت رایگان به تمامی کاربران تعلق می‌گیرد. البته باوجود ادعای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای گران شدن ۳۴ درصدی، درواقع برخی بسته‌ها تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند. بااین حال عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید نظارت دقیقی روی بسته‌های اینترنت ارائه شده از سوی اپراتورها دارد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین افزایش قیمت هم بیش از ۵۰ درصد بوده است. بر این اساس و بنابه اعلام دولت، مردم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت my.gov,ir برای ثبت نام بسته اینترنت همراه رایگان اقدام کرده و شماره خود را اعلام کنند.

ثبت نام از ۱۲ دی ماه آغاز شد، اما در مرحله اول بسیاری از کاربران سیم‌کارت ایرانسل و همراه اول با پیامی مبنی بر ثبت نشدن و عدم تطابق شماره کارت ملی با شماره همراه دریافت کردند. البته پس از آن مشخص شد که شماره همراه اول هم به ثبت رسیده و فقط اعلان درون وب‌سایت با واقعیت مطابقت نداشت. بااین‌حال پس از مراجعه به این وب‌سایت و تلاش دوباره برای ثبت نام فقط عبارتی مبنی بر اینکه پیش از این ثبت نام انجام شده به نمایش در آمده و مشخص نبود این بسته از چه تاریخی برای کاربران فعال می‌شود.

اینترنت هدیه رایگان دولت

اکنون پیامکی به برخی از کاربران همراه اول ارسال شده که نشان می‌دهد این بسته برای آنها فعال شده است. در متن این پیامک آمده است که بسته اینترنت تا تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ یعنی ۳ ماه اعتبار دارد. همچنین این بسته تنها ۵ گیگابایت حجم دارد. جالب اینجاست پیش از این اعلام شده بود بسته دریافتی قرار است ۱۰ گیگابایت باشد، اما به‌نظر می‌رسد منظور حجم اینترنت داخلی (با احتساب ۵۰ درصد تخفیف) بوده و هنگام استفاده بین‌الملل تنها ۵ گیگابایت خواهد بود.

در پیامک ارسالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است: «بسته اینترنت هدیه دولت به‌میزان ۱۲ گیگابایت ترافیک داخل (با معادل آن ۵ گیگابایت ترافیک بین‌الملل) که تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ قابل استفاده است برای شما فعال شد.» جالب اینجاست که درحالت عادی تعرفه اینترنت داخلی با تخفیف ۵۰ درصدی همراه بود و ۱۲ گیگ اینترنت داخلی هم اندازه ۵ گیگ اینترنت بین‌الملل است. هنوز مشخص نشده این پیامک به‌اشتباه میزان اینترنت داخلی را ۱۲ گیگابایت اعلام می‌کند یا واقعا قرار است حجم اینترنت داخلی ۱۲ گیگابایت باشد.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، این بسته ۵ گیگابایتی قرار بود به‌عنوان هدیه برای گران شدن اینترنت در اختیار کاربران قرار بگیرد، اما ۵ گیگابایت اینترنت برای سه‌ماه یعنی مصرف کاربران کمتر از دو گیگابایت در ماه است. جالب اینجاست پیش از این اپراتورها در نامه به ریاست جمهوری مصرف میانگین کاربران را ۲ گیگابایت در ماه اعلام کرده بودند که میزان این بسته هدیه حتی از آن هم کمتر است. علاوه‌بر آن حتی اگر ۶ گیگابایت برای ۳ ماه یعنی ماهانه ۲ گیگابایت به مردم تعلق می‌گرفت هم منصفانه نبود، زیرا مصرف کاربران از اینترنت در ماه بسیار بیشتر از ۲ گیگابایت است و شاید به بیش از ۱۰ گیگابایت برسد.

درانتها یادآوری می‌شود که این بسته هنوز برای کاربران ایرانسلی فعال نشده است و مشخص نیست چه زمانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا این بسته برای شما فعال شده است؟ با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: