بر اساس شایعات، ممکن است دومین گوشی تاشوی گوگل با نام رمز Comet معرفی شود.

در حال حاضر تنها گوشی تاشوی گوگل در بازار، گوگل پیکسل فولد است که مدت زمان کوتاهی از عرضه آن به بازار می‌گذرد. اخیرا یک نام رمز جدید متعلق به یک گوشی تاشو به‌گوش می‌رسد که نشان می‌دهد این شرکت آمریکایی در حال کار روی ساخت یک گوشی مشابه است.

به احتمال زیاد گوگل به زودی یک گوشی هوشمند تاشو جدید را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. تمرکز اصلی کمپانی گوگل ارائه خدمات نرم‌افزاری مانند سیستم عامل اندروید است که طیف وسیعی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به آن وابسته هستند.

اما این کمپانی با ساخت گوشی‌های پیکسل قصد دارد در بازار موبایل نیز نامی برای خود به‌دست آورد. براین اساس، طی چند سال گذشته با ساخت گوشی‌های با کیفیت و قیمت مناسب به رقیبی سرسخت برای سامسونگ و شیائومی تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد دومین گوشی تاشوی گوگل فقط از لحاظ مکانیزم تاشو بودن با پیکسل فولد شباهت دارد و طراحی متفاوتی با آن خواهد داشت. بر اساس اطلاعات به دست آمده، نام رمز این گوشی Comet است و در کنار نام رمز سری پیکسل ۸ یعنی شیبا و هاسکی حضور دارد.

گوشی-تاشوی-گوگل

گوشی گوگل پیکسل فولد که چند ماه از عرضه آن می‌گذرد، دارای صفحه نمایش خارجی ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۲۰۹۲ در ۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. صفحه نمایش داخلی این گوشی هم اندازه ۷.۶ اینچی و رزولوشن ۲۲۰۸ در ۱۸۴۰ پیکسلی دارد.

در ماژول دوربین پشت دستگاه از سه دوربین استفاده شده که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فو‌‌تو ۱۰.۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری و دوربین اولتراواید ۱۰.۸ با زاویه دید ۱۲۱ درجه‌ای می‌شود.

همچنین یک دوربین سلفی ۹.۵ مگاپیکسلی در صفحه نمایش خارجی دستگاه و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در صفحه نمایش داخلی دستگاه قرار دارد. انجام پردازش در این دستگاه برعهده تراشه اختصاصی تنسور G2 گوگل قرار دارد که از قدرت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد مشخصات این گوشی فاش نشده و باید تا زمان معرفی این دستگاه منتظر بمانیم. باید دید گوگل می‌تواند با قیمتی مناسب گوشی تاشویی با کیفیتی بالاتر از گوگل پیکسل فولد را به بازار عرضه کند یا خیر؟

خبر مرتبط: گوگل پیکسل فولد رتبه اول دگزومارک