با وجود قرارداد چند میلیارد دلاری اپل و گوگل، این شرکت حالا به فکر جایگزینی گوگل در سافاری است.

طبق آخرین اطلاعات، گوگل سالانه ۸ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا از آن به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض در دستگاه‌های آیفون استفاده شود. البته این قرارداد در حال حاضر کمی مورد بحث قرارگرفته زیرا گوگل در چند سال اخیر کمی به قوانین حریم خصوصی کاربران بی توجهی کرده است.

البته این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما می‌تواند روی قرارداد‌های فعلی گوگل تاثیر بگذارد. اگر این اتهامات تایید شود، هردو شرکت ضرر می‌کنند زیرا اپل دیگر ۸ میلیارد دلار از گوگل دریافت نمی‌کند و گوگل هم برای نداشتن تبلیغات در دستگاه‌‌های آیفون ۲۵ میلیارد دلار ضرر می‌کند.

حالا مشخص شده که اپل در پس زمینه در حال پیدا کردن جایگزینی برای قرارداد گوگل است. در گذشته مذاکراتی بین اپل و مایکروسافت صورت گرفته تا از مرورگر بینگ به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های این شرکت استفاده شود اما این موضوع هیچوقت به مرحله اجرا نرسید.

Duck duck go در مرورگر اپل سافاری

البته شایعاتی مبنی بر خریداری موتور جستجو Duck Duck Go توسط اپل مطرح شده بود. با این کار، اپل می‌تواند موتور جستجو خود را تولید کند و از شرکت‌های دیگر بی‌نیاز شود. البته احتمال دیگری هم که در این بخش وجود دارد، خریداری بینگ توسط مایکروسافت است که قیمت بیشتری دارد.

اما نکته اینجاست که مرورگر Duck Duck Go تمرکز بیشتری روی امنیت کاربران دارد و این موضوع برای اپل از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق اطلاعات منتشر شده، این دو شرکت تاکنون بیش از 20 جلسه را برگزار کرده‌اند تا در مورد خرید این مرورگر مذاکره کنند.

البته تصمیم قطعی در مورد این موضوع قرار است پس از مشخص شدن نتیجه دادگاه گوگل گرفته شود. ممکن است این اتهامات رفع شوند و گوگل دوباره به عنوان مرورگر اصلی اپل انتخاب شود.

نظر شما در مورد جایگزینی گوگل چیست؟ آیا شرکت‌های دیگر می‌توانند با گوگل در سافاری رقابت کنند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: گوگل پیکسل ۸ معرفی شد؛ پیکسل دوست داشتنی با بدنه آلومینیومی بازیافتی