برنامه google Phone در به‌روزرسانی جدیدش، قابلیت ایموجی صوتی را برای برخی از کاربران فعال کرده است.

گوگل در به‌روزرسانی جدید برنامه Phone، قابلیت ایموجی صوتی را معرفی کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد در حین تماس‌های تلفنی، به جای کلمات از ایموجی‌های صوتی استفاده کنند. این قابلیت، مجموعه‌ای از جلوه‌های صوتی از شش ایموجی منتخب است، لیست این ایموجی‌ها عبارتند از کف زدن یا تشویق، خنده، گریه و قهقهه است.

هنگام برقراری تماس، با انتخاب یکی از این ایموجی‌های صوتی، برنامه google Phone به‌طور همزمان یک انیمیشن سرگرم‌کننده را برای کاربر نمایش داده و یک جلوه صوتی را برای طرفین تماس به‌مدت چند ثانیه پخش می‌کند. گوگل در تنظیمات برنامه Phone توضیح داده است که با ایموجی‌های قابل لمس در حین تماس، احساسات و حالات خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه و موارد دیگر، ابراز کنید.

به منظور استفاده‌ بهینه از قابلیت ایموجی صوتی، محدودیتی برای دفعات پخش متوالی جلوه‌های صوتی در نظر گرفته شده است. این محدودیت کوتاه مانع از ایجاد مزاحمت صوتی برای طرف مقابل در مکالمه می‌شود. به‌ویژه برای برخی از جلوه‌های صوتی که ماهیت شوخ‌طبعانه‌تری دارند، کاملاً منطقی و حرفه‌ای به‌نظر می‌رسد.

در حال حاضر، دسترسی به ایموجی صوتی در برنامه google Phone از دو روش امکان‌پذیر است؛ دکمه‌ای در منو overflow، این منو مجموعه‌ای از گزینه‌های کم‌کاربرد است که با علامت سه نقطه در برخی از برنامه‌ها نشان داده می‌شود. همچنین از طرق آیکونی که در صفحه اصلی برقراری تماس وجود دارد که این آیکون احتمالا به شکل یک ایموجی است و به‌طور مستقیم در صفحه‌ تماس قابل مشاهده است. هنوز مشخص نیست که چرا گوگل برای دسترسی به این قابلیت، دو روش مجزا در نظر گرفته است. همچنین، خوشبختانه امکان غیرفعال کردن ایموجی صوتی در تنظیمات برنامه وجود دارد.

گوگل در به‌روزرسانی جدید برنامه Phone که به‌طور آزمایشی برای کاربران بتا ارائه شده است، قابلیتی به نام ایموجی صوتی را معرفی کرده است. این قابلیت در حال حاضر با شماره‌ نسخه ۱۲۸ در دسترس کاربران بتا قرار دارد و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده برای عموم کاربران نیز عرضه شود.