برنامه ویرایش عکس گوگل (Google Photos) که تا پیش از این تنها با خرید اشتراک پولی یا در گوشی‌های گوگل در دسترس بود اکنون به‌صورت رایگان دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برنامه Google Photos همانطور که از نامش هم پیداست یک برنامه ادیت عکس با تکیه بر هوش مصنوعی است که توسط کمپانی گوگل ارائه می‌شود و مجهز به ابزارهایی مانند Magic Editor (ویرایشگر جادویی)، Photo Unblur (برطرف کردن تاری عکس)، Magic Eraser (پاک‌کن جادویی) و چندین ویژگی دیگر است.

برنامه ویرایش عکس گوگل، آن‌طور که کمپانی مذکور اعلام کرده از تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال جاری به‌طور رایگان در دسترس کاربران سیستم‌عامل اندروید، iOS و chrome os می‌گیرد. گفتنی است کاربران علاوه بر سه ویژگی که در بالا اشاره کردیم به ابزارهایی نظیر: HDR effect for photos and videos, portrait blur, color pop, portrait light, cinematic photos, video effect و چند ویژگی کاربردی دیگر نیز دست پیدا می‌کنند.

google ai

لازم به ذکر است که حافظه موردنیاز سیستم‌عامل اندروید و iOS برای استفاده از برنامه ویرایشگر عکس ۳ گیگابایت است. علاوه براین برنامه Google Photos در اندروید ۸ و iOS ۱۵ به بالا قابلیت اجرا دارد.
نکته دیگر این‌که برنامه Google Photos علاوه بر گوشی‌های هوشمند در دستگاه‌های کروم‌بوک پلاس نسخه ۱۱۸ مجهز به سیستم‌عامل chrome os نیز قابل استفاده خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های جالب این برنامه می‌توان به قابلیت گرفتن عکس‌های سینمایی با عمق استاندارد اشاره کرد. همچنین قابلیت لایک کردن عکس‌ها به تازگی به این برنامه اضافه شده است. به این ترتیب اگر کاربری عکس یا تصویری را از طریق این سرویس با دیگران به اشتراک بگذارد می‌توان عکس‌های ارسالی‌ را لایک کرد. قابلیت دیگر این برنامه این است که کاربران برای بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها می‌توانند تصاویر و آلبوم‌هایشان را در فضای ابری ذخیره کنند.

گفتنی است که کاربران سیستم‌عامل اندروید و iOS هرماه تنها ۱۰ بار می‌توانند از ابزارهای برنامه ویرایش عکس گوگل استفاده کنند.