در آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن مخصوص ساعت هوشمند گوگل مسیج قابلیت ارسال و دریافت پیام صوتی اضافه شده است.

ساعت هوشمند کاربردهای محدودی دارد. به‌جز نمایش ساعت، شرکت‌های مختلف با گنجاندن سنسورهای تندرستی و قابلیت اتصال به گوشی برای مشاهده و دسترسی به محتوای داخل آن این دستگاه‌ها به چیزی فراتر از یک ساعت عادی تبدیل شده‌اند. با این وجود، مشکلاتی وجود دارد که از استفاده بیشتر آنها جلوگیری می‌کند. مثلا نمایشگر کوچک باعث می‌شود تایپ کردن واقعا دشوار باشد. همچنین با باتری کوچک و تراشه ضعیف‌تر نسبت‌به گوشی‌ها، طول عمر باتری محدودی دارند و عملکرد آنها با گوشی قابل قایسه نیست. اکنون شرکت گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه Wear OS (سیستم‌عامل ساعت هوشمند) برنامه مسیج عرضه کرده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به گوشی چت کنند.

Google Messages امکان می‌دهد از طریق WearOS پیام‌های صوتی ارسال کنید

با نصب به‌روزرسانی گوگل مسیج روی ساعت هوشمند کاربران می‌توانند پیام صوتی برای مخاطبان ارسال کنند و علاوه‌بر آن با دریافت و پخش پیام صوتی از مخاطب خود، بدون نیاز به گوشی چت کنند. همان‌طور که اشاره شد، تایپ کردن روی ساعت هوشمند بسیار سخت‌تر از گوشی است، بنابراین پیش از این بدون پشتیبانی از پیام صوتی چت کردن در ساعت هوشمند بسیار سخت بود و این به‌روزرسانی کاربرد ساعت هوشمند را چند برابر می‌کند. نکته جالب این‌جاست که پیش از این امکان برقراری تماس صوتی وجود داشت و مدت زیادی طول کشید تا گوگل بالاخری این قابلیت را به ساعت‌های هوشمند اضافه کند.

علاوه‌بر آن در این به‌روزرسانی رابط کاربری جدیدی استفاده شده تا محیط اپلیکیشن متناسب با اندروید ۱۴ باشد. با یک کلیک روی پیام دریافتی، اکنون ۳ گزینه ایموجی، کیبورد و میکروفون به‌نمایش در می‌آید که با انتخاب میکروفون می‌توان پیام صوتی ارسال کرد. البته محدودیت ۵۹ ثانیه‌ای برای ضبط پیام صوتی وجود دارد، اما بیشتر پیام‌ها کمتر از این زمان طول می‌کشند. همچنین پیش‌تر نسخه ساعت هوشمند واتس‌اپ عرضه شد که قابلیتی مشابه را ارائه می‌کرد و ممکن است با افزودن این قابلیت، بقیه پیام‌رسان‌ها هم به فکر ارائه قابلیتی مشابه روی ساعت‌های هوشمند بیفتند.

اخبار مرتبط: