گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد قصد دارد چندین به‌روزسانی بزرگ برای پیکسل و پیکسل واچ‌ها در ماه ژوئن عرضه کند.

روز دوشنبه گوگل اولین به‌روزرسانی ماه ژوئن را با کمی تاخیر برای دستگاه‌های پیکسلی ارائه کرد، اما این به‌روزسانی مانند قبل نیست و گوگل توانست ویژگی‌های زیادی را برای محصولات خود عرضه کند.

به‌روزرسانی‌های ماهانه تنها روی رفع اشکالات نرم‌افزاری و امنیتی دستگاه‌های پیکسل تمرکز دارند. اما در ماه ژوئن گوگل توانسته با معرفی تمامی نوآوری‌های معرفی شده در کنفراس آی او قدمی رو به جلو بردارد؛ در ادامه به برخی از ویژگی‌های این به‌روزرسانی می‌پردازیم.

قابلیت تشخیص تصادف

ویژگی تشخیص سوانح رانندگی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد می‌توانست با تماس خودکار با مرکز اورژانس در حفظ جان افراد مورد استفاده قرار گیرد. اکنون این ویژگی می‌تواند موقعیت مکانی شما را پیدا کرده و با مرکز اورژانس یا یکی از افراد خانواده تماس حاصل کند.

گوشی‌های پیکسل ۷ پرو به ویژگی فوکوس ماکرو در حالت فیلم‌برداری تجهیز می‌شوند که به دستگاه اجازه می‌دهد از موجودات یا اجسام بسیار کوچک درحال حرکت فیلم‌برداری کند. همچنین در دستکاه‌های پیکسل ۶ و جدیدتر، می‌توانید با بالا بردن کف دست خود تایمر را به مدت ۳ یا ۱۰ ثانیه فعال کرده و عکس‌های سلفی بگیرید؛ سایر کمپانی‌های رقیب از مدت‌ها قبل از این قابلیت استفاده می‌کردند، اما بهره‌مندی گوشی‌های پیکسل از این ویژگی خالی از لطف نخواهد بود.

عکس های زمان‌بندی شده

علاوه‌بر‌ این، می‌توانید والپیپر‌های دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کرده و از ۴۰۰۰ ایموجی، الگوها و ترکیب رنگ‌های مختلف تصویری زنده‌تر و زیباتر بسازید.

ایموجی سه بعدی

از هفته آینده برنامه رکوردر به شما امکان می‌دهد رونوشت‌ها را به Google Docs بفرستید. در ادامه تمامی ویدئوهایی که با این برنامه تهیه می‌شود دارای تگ اسپیکر خواهد بود که نام گویندگان یا افرادی که در آن حضور دارد به شما نشان داده می‌شود؛ اما این قابلیت تنها در گوشی‌های پیکسل ۶ و جدیدتر فعال می‌شود.

برنامه ضبط

از دیگر قابلیت‌های عرضه شده می‌توان به طراحی جدید گوگل هوم اشاره کرد که می‌توانید با استفاده از آن به سرعت از صفحه لاک اسکرین به تمامی دستگاه‌های خانه هوشمند خود دسترسی پیدا کنید.

در به‌روزرسانی جدید، گوشی‌های پیکسل 6a و 7a می‌توانند سطح صاف را تشخیص داده و زمانی که گوشی کاربر زنگ می‌خورد ارتعاشات ویبره دستگاه کمتر خواهد بود.

برنامه Google Home

در آخر، مهم‌‌ترین ویژگی‌ که برای گوشی‌های پیکسل ارائه شده قابلیت شارژ تطبیقی است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به عمر باتری گوشی‌ شما بیافزاید.

پیکسل واچ‌ها نیز به قابلیت کنترل اکسیژن خون مجهز شده‌اند که با استفاده از آن ساعت هوشمند میزان اکسیژن خون شما را در طول روز کنترل می‌کند و در صورت پایین آمدن اکسیژن بیشتر از حد استاندارد به شما هشدار می‌دهد تا اقدامات لازم پزشکی را انجام دهید.

ویژگی سطح اکسیژن

در به‌روزرسانی ژوئن، ساعت‌های هوشمند پیکسل به کنترل میزات ضربان قلب هم تجهیز شدند تا در صورت بالا یا پایین رفتن میزان ضربات قلب یا در صورت نامنظم بود آن به شما هشدار دهد. در ساعت‌‌های هوشمند گلکسی واچ و سایر کمپانی‌ها چنین ویژگی‌ای از مدت‌ها پیش ارائه شده، اما پس از گذشت چندسال گوگل تصمیم گرفته برخی از این ویژگی‌های کاربردی را به دستگاه خود اضافه کند.

ویژگی ضربان قلب

ساعت‌های هوشمند در آپدیت جدید می‌توانند فعالیت‌های روزانه شما را با کنترل بالا رفتن میزان تنفس و ضربان قلب ردیابی کند؛ برای مثال، زمانی‌که در حال دویدن یا دوچرخه‌سواری هستید این گجت پوشیدنی با شروع فعالیت ورزشی به‌صورت خودکار میزان دقایق و سایر موارد را ثبت می‌کند.

بندهای ساعت پیکسل

در کنار تمامی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ذکر شده برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند پیکسل، گوگل قصد دارد بندهای مختلفی را در چندین طرح و رنگ عرضه کند تا با استایل و پوشش کاربران همسان شوند.