آیا تاکنون سعی کرده‌اید در نور مستقیم آفتاب تایپ کنید؟ این کار می‌تواند بسیار سخت باشد و به همین دلیل، کلاه مسخره گوگل معرفی شده تا کار شما را آسان‌تر کند.

بله درست شنیدید، کلاه کیبورد گوگل آخرین دستاورد از شعبه این شرکت در ژاپن به‌شمار می‌رود که نظرات زیادی را به همراه داشته است. این کلاه شبیه به یکی از دکمه‌های کیبورد است اما اندازه آن به حدی بزرگ شده تا بتواند سر کاربران را بپوشاند. البته این محصول هیچ‌گاه قابل خریداری نخواهد بود اما دیدن دستگاه‌هایی از این قبیل، همیشه جذاب است.

نحوه کار با این محصول ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما خوشبختانه، تیم ژاپنی گوگل یک ویدیو ساخته‌اند که به کمک آن می‌توانید از کلاه مسخره گوگل استفاده کنید. اساسا نحوه کار این کلاه به این شکل است که شما باید برای انتخاب حروف، آن را در زوایای مختلف بچرخانید و روی آن مثل یک دکمه کلیک کنید.

گوگل در ویدیو معرفی خود اعلام کرد که به دلیل استفاده از بدنه جذاب، استفاده از این کلاه حتی در محیط‌هایی با نور زیاد، بسیار آسان است. در ادامه گفته شده که این کلاه به گونه‌ای طراحی شده که حالت موی شما را خراب نمی‌کند. از آن‌جایی که همچنان کاربرانی وجود دارند که می‌خواهند صاحب این کلاه شوند، گوگل راه‌حلی را برای ساخت ارائه کرده است.

نقشه این محصول به صورت کامل در گیت‌هاب قرار گرفته و به افراد اجازه می‌دهد تا به کمک یک پرینتر بتوانند نمونه خاص خودشان را طراحی کنند. اگر به یک پرینتر سه بعدی دسترسی ندارید، گوگل امکان دیگری را هم برای شما فراهم کرده که بر اساس آن می‌توانید کلاه را با استفاده از مقوا تولید کنید که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

در میان اجزای سازنده این کلاه می‌توان به یک سنسور 6 محوره، یک دکمه با ارتقاء 2 سانتی‌متر، یک پورت یو‌اس‌بی C برای شارژ و ماژول بلوتوث برای استفاده به دستگاه‌های دیگر اشاره کرد. البته کلاه مسخره گوگل قرار نیست تنها محصول این گروه باشد و شعبه ژاپنی گوگل اعلام کرده که قصد دارد تعدادی از این کلاه‌ را با طرح‌های متفاوت برای موقعیت‌های مختلف تولید کند.

مطالب مرتبط: معرفی رسمی گوگل پیکسل ۸ پرو؛ رقابتی که شروع نشده تمام شد