در هفته گذشته دستیار صوتی گوگل بارد به صورت رسمی رونمایی شد اما اخباری که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهند که این دستیار به همه دستگاه‌ها اضافه نمی‌شود.

کاربران زیادی از این ترکیب به عنوان برترین پیشرفت دستیار‌های صوتی یاد می‌کنند. این ترکیب به افراد زیادی اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را مطرح کنند که در نگاه اول بسیار قدم بزرگی به نظر می‌رسد. مشکل اینجاست که طبق آخرین اخبار، این ویژگی‌ها قرار است فقط به برخی دستگاه‌ها اضافه شود.

اطلاعات جدید از طریق کد‌های برنامه بتا گوگل استخراج شده که نشان می‌دهد گوگل می‌خواهد این ویژگی را اول برای پرچمداران سری پیکسل ۸ و گلکسی اس ۲۴ عرضه می‌کند. در مرحله دوم پیش‌بینی شده که دستیار صوتی بارد برای سری گلکسی اس ۲۳ عرضه شود اما در این متن اشاره‌ای به پیکسل‌های سری ۷ نشده است.

قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل

البته این دستیار در حال حاضر برای برخی از کاربران به صورت تستی عرضه شده ولی زمان عرضه عمومی آن به صورت دقیق مشخص نیست. همچنین پیش‌بینی شده که لیست دستگاه‌های پشتیبان قرار است به زودی افزایش پیدا کند اما اضافه شدن دستگاه‌های میان‌رده به این لیست قطعی نیست.

نمی‌توان این محدودیت را بی‌دلیل دانست زیرا در ماه‌های اخیر مشخص شده که هوش مصنوعی بسیار به پردازنده بستگی دارد. شرکت‌های تولید کننده هم متوجه این موضوع شده‌اند و نتایج آن در بنچ‌مارک‌های منتشر شده مشخص است. تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 بر‌پایه هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و همین موضوع به آن‌ها اجازه می‌دهد با دستیار صوتی گوگل بارد به خوبی کار کنند.

به همین دلیل تا زمان توسعه نهایی دستیار صوتی گوگل بارد مشخص نیست که کدام پردازنده‌ها از آن پشتیبانی خواهند کرد. نظر شما در مورد دستیار صوتی گوگل بارد چیست؟‌ آیا حضور این برنامه در تلفن‌های همراه می‌تواند به کاربران کمک کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: