با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی از گلکسی زد فولد 6 تنها دو ماه دیگر یعنی در تیرماه، این گوشی تاشو قدرتمند سامسونگ به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده است. طی ماه‌های اخیر، شاهد انتشار گزارش‌هایی در خصوص نسل جدید نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 6 بوده‌ایم.

بر اساس اطلاعات جدیدی که به دست آمده، نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 6 بازطراحی شده است. با این حال، انتظار تغییرات اساسی در این بخش را نداشته باشید. به نظر می‌رسد سامسونگ در این نسل، بر روی بهبودهای جزئی در طراحی و بهینه‌سازی عملکرد نمایشگر بیرونی تمرکز کرده است. بعد از مدت‌ها انتظار، نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 6 کمی پهن‌تر می‌شود، اما نه به اندازه‌ای که برخی کاربران امیدوار بودند.

طراحی گلکسی زد فولد 6 تا حدودی از گلکسی اس ۲۴ الترا الهام می‌گیرد. گزارش‌های قبلی به طراحی تخت‌تر و تیزتر با نمایشگر بیرونی پهن‌تر اشاره می‌کردند و به نظر می‌رسد بر اساس رندر قاب‌هایی که دیروز منتشر شد، این گزارش‌ها صحت دارند. رندر قاب، تصویری سه‌بعدی و کامپیوتری از قاب گوشی یا سایر لوازم جانبی است که به‌طور معمول قبل از رونمایی رسمی محصول منتشر می‌شود. حالا هم محافظ‌های صفحه‌نمایش شیشه‌ای این گوشی تاشو در اینترنت دیده شده‌اند که تغییرات اعمال‌شده توسط سامسونگ را تأیید می‌کنند.

اگرچه ویدیو منتشر شده توسط Ice Universe نشان می‌دهد که نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 6 اندکی پهن‌تر می‌شود، اما نسبت تصویر آن با انتظارات اولیه‌ ما که شباهت به گلکسی اس 24 الترا را پیش‌بینی می‌کرد، همخوانی ندارد. با این حال، سامسونگ نسبت تصویری را انتخاب کرده است که بین اس 24 الترا و زد فولد 5 قرار گرفته است.

با در نظر گرفتن این موضوع که به احتمال زیاد تولید انبوه گلکسی زد فولد 6 در مراحل پایانی قرار دارد و نمونه‌های نهایی آن در اختیار برخی افراد قرار گرفته است، می‌توان نتیجه گرفت که تغییرات ظاهری این نسل از گوشی‌های تاشو سامسونگ، احتمالا چندان گسترده نخواهند بود. با این وجود، همچنان مشتاقانه منتظر رونمایی رسمی از این پرچمدار تاشو جدید هستیم تا از جزئیات ارتقاها و تغییرات اعمال‌شده توسط سامسونگ در این محصول آگاه شویم. شاید با تغییرات چشمگیری روبرو نشویم، اما خوش‌بینی به پیشرفت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و بهینه‌سازی‌های احتمالی، همواره می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.