روز گذشته اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر شد که نشان می‌دهد ارزش این سری از گوشی‌‌های تاشو ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

کمتر از دو هفته تا مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ فرصت باقی‌مانده است و انتظار می‌رود دستگاه‌های هوشمند زیادی مانند گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵، سری گلکسی تب اس ۹، سری گلکسی واچ ۶ و گلکسی بادز معرفی شوند. اگر از علاقه‌مندان به محصولات غول کره‌ای باشید می‌دانید احتمالا از مشخصات افشا شده این محصولات اطلاعات کافی دارید، اما روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها خبری مبنی‌بر افزایش قیمت نسل جدید تاشو‌های سامسونگ منتشر کرد.

به‌گفته خبرگزاری دیل‌لبز، قیمت گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۳۰ یورو نسبت به نسل قبلی خود افزایش پیدا می‌کند و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود. در متن خبر منتشر شده از این خبرگزاری هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره افزایش قیمت نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی منتشر نشد، اما انتظار می‌رود قیمت اولیه آن از ۱۱۱۰ دلار شروع شود.

گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ در چهار رنگ‌ سفید، سبز، آبی و طوسی معرفی می‌شود و طبق سنت همیشگی سامسونگ برخی رنگ‌های انحصاری تنها از وب‌سایت رسمی این کمپانی قابل دسترسی خواهد بود. علاوه‌براین، شایعات حاکی‌ از آن است که گوشی تاشوی یادشده در برنامه بیسکوپ به نمایش درمی‌آید و کاربران می‌توانند برخی مشخصات فنی دستگاه را برای خود شخصی‌سازی کرده و ثبت سفارش کنند.

در ادامه وب‌سایت خبری دیل‌لبز درباره افزایش قیمت قابل توجه گلکسی زد فولد ۵ می‌نویسد. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۹۰۰ دلار قیمت دارد که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ یورو افزایش قیمت خواهیم داشت؛ همچنین برای پیکربندی ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی با افزایش قیمت ۱۲۰ یورویی همراه می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که نسخه‌های مختلف گلکسی زد فولد ۵ به‌ترتیب با ۲۰۴۰ و ۲۲۸۰ یورو در بازار جهانی به‌فروش می‌رسند؛ به‌نقل از برخی کارشناسان حوزه فناوری این افزایش قیمت در اروپا می‌تواند کاربران را به‌سمت برند‌های دیگر سوق دهد.

افزایش قیمت گوشی های جید سامسونگ

افزایش قیمت باعث کاهش فروش می‌شود

با‌توجه به شرایط اقتصادی فعلی، افزایش قیمت سامسونگ نمی‌تواند تعجب‌برانگیز باشد. بسیاری از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند طی ماه‌های اخیر قیمت سبد محصولات خود را افزایش داده‌اند. براین‌اساس سامسونگ قصد دارد با درنظر گرفتن وضعیت اقتصادی در جهان، افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را روی قیمت محصولات خود اعمال کند. اما این افزایش قیمت می‌تواند به‌ضرر غول فناوری کره‌ای تمام شود و فروش گوشی‌های تاشو آن با کاهش چشمگیری مواجه شود.

سال گذشته سامسونگ قیمت گلکسی زد فولد ۴ را افزایش داد اما به‌فروش آن آسیب جدی وارد نشد و کمپانی مذکور توانست فروش خوبی در بازار آمریکا و کانادا به‌دست بیاورد. اما بازار اروپا که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان محسوب می‌شود و از قوانین سخت‌گیرانه برخوردار است می‌تواند فروش سامسونگ را به‌شدت کاهش دهد و ضررهای مالی سنگینی وارد کند.

در انتها یادآوری می‌شود همه اطلاعات منتشر شده از محصولات سامسونگ فعلا در حد شایعه است؛ بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر از قیمت تا مشخصات‌ سخت‌افزاری باید منتظر مراسم گلکسی آنپکد باشیم که در تاریخ ۲۶ ژوئیه برابر با چهارم مرداد در سئول، کره جنوبی برگزار می‌شود باشیم.

اخبار مرتبط: هر آنچه در مورد مشخصات گلکسی زد فولد ۵ می‌دانیم