سامسونگ نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود، گلکسی واچ 6 را به سیستم عامل WearOS 4 مجهز خواهد کرد.

پس از گذشت مدت طولانی از معرفی WearOS 3، گوگل نسخه به‌روزرسانی شده آن را در قالب سیستم عامل WearOS 4 ارائه داده که شامل ارتقای قابلیت تبدیل متن به مکالمه و مدیریت بهتر شارژ باتری است.

گلکسی واچ 6 اولین دستگاهی است که به این سیستم عامل مجهز و شامل بهبود برخی قابلیت‌های مرتبط با سلامت و تناسب اندام می‌شود. سامسونگ با سیستم عامل WearOS 4 و One UI Watch 5 تمرکز بیشتری روی بهبود عملکرد خواب دارد. این سیستم مجموعه‌ای از داده‌ها را از بدن شما دریافت می‌کند و بر اساس آن اطلاعات مفیدی از کیفیت و مراحل خواب ارائه می‌دهد.

کاربرد دیگر این دو سیستم‌عامل، ارائه دستورالعمل‌های ورزشی متناسب با ضربان قلب کاربر است. گلکسی واچ 6 بر اساس ظرفیت تنفسی کاربر، ضربان قلب متناسب با وضعیت او را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب فرآیند چربی‌سوزی، تمرین‌های فشرده و غیره براساس میزان آمادگی جسمانی هر کاربر تنظیم می‌شود.

Galaxy Watch 6

بهبود عملکرد اعلان‌ها از دیگر تغییرات اساسی این سیستم عامل است که خواندن اعلان‌های دریافتی را آسان می‌کند ولی برای استفاده از این قابلیت، باید ساعت هوشمندی با نمایشگر بزرگ داشته باشید. علاوه بر این، اعلان‌های پیام ورودی در سیستم عامل Wear OS 4 عکسی از مخاطب را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد و تشخیص اینکه چه کسی متن را برای شما ارسال کرده است، آسان‌تر می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های این سیستم عامل، پشتیبان‌گیری از داده‌های کاربر برای امنیت بیشتر و بازیابی اطلاعات است. هنگام اتصال سیستم عامل ساعت هوشمند به گوشی جدید، باید تمام تنظیمات آن از ابتدا انجام می‌شد ولی با این ویژگی مراحل برقراری ارتباط ساعت با یک گوشی جدید سریع‌تر انجام ‌می‌شود و تمام اطلاعات محفوظ باقی می‌ماند.

تماس اضطراری در WearOS 4 به شما امکان می‌دهد که در مواقع ضروری و زمانی که فرصتی برای بیرون آوردن گوشی، باز کردن قفل گوشی و شماره‌‌گیری خدمات ضروری را ندارید، فقط یک دکمه روی ساعت خود را فشار دهید. در صورتی که ساعت به وای‌فای یا شبکه تلفن همراه متصل باشد، می‌توانید با خدمات اضطراری یا یکی از دوستان‌تان تماس ‌بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این سیستم عامل، سنسور تشخیص ضربان قلب است؛ در‌صورتی‌که ساعت، ضربان قلب نامنظم را تشخیص دهد، به شما هشدار می‌دهد.

سیستم‌عامل WearOS 4 از اپلیکیشن‌های Gmail و Google Calendar پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند روی ساعت هوشمندشان به ایمیل‌ها پاسخ دهند و برنامه‌ریزی روزانه‌شان را بررسی کنند. سیستم عامل ذکر شده، سه ویجت جدید برای اسپاتیفای ارائه خواهد داد که از طریق آن‌ها می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را پخش کنید، آهنگ‌های محبوبتان را پیدا کرده و به آهنگ‌های پیشنهادی برنامه دسترسی پیدا کنید. همچنین ویجت جدیدی برای برنامه Peloton وجود دارد که در آن می‌توانید تمرینات خود را دنبال کنید و به تناسب اندام برسید.

واتس‌اپ اعلام کرده است که در حال آماده‌سازی نسخه WearOS است و اپلیکیشن این شرکت برای WearOS ظرف چند هفته تکمیل خواهد شد و ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده خواهد شد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان آغاز مکالمات جدید و پاسخگویی به تماس در محیط واتس‌اپ اشاره کرد.

سیستم عامل WearOS 4 به لطف کنترل‌های جدید برنامه Google Home به شما این امکان را می‌دهد که تعامل بیشتری با محصولات هوشمند خانه خود داشته باشید. ظاهرا گوگل با همکاری سامسونگ ویژگی Watch Face Format را ارائه کرده که طراحان می‌توانند به‌راحتی برای WearOS واچ فیس‌های با‌کیفیت و کم‌مصرفی ایجاد کنند.

با وجود تمام این قابلیت‌ها، به‌نظر می‌رسد این سیستم‌عامل دنیای ساعت‌های هوشمند را متحول خواهد کرد ولی باید دید بعد از استفاده از این پلتفرم نظر کاربران جلب خواهد شد یا خیر؟

اخبار مرتبط: