گزارش‌ها نشان می‌دهد نسخه گلکسی S24 اولترا از قابلیت با کیفیت 4K و نرخ 120 فریم برثانیه برخوردار می‌شود، اما احتمالا شامل محدودیت زمانی می‌شود تا تمام ظرفیت حافظه داخلی درگیر نشود.

طی هفته‌های گذشته، اطلاعات و جزئیات زیادی از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی سری گلکسی S24 اولترا دردسترس قرار گرفت که نشان می‌دهد نسل آینده پرچمداران سامسونگ از قابلیت‌های بهینه‌ و پیشرفته‌ای برخوردار می‌شوند تا بتوانند برای رقابت با سری آيفون ۱۵ آماده شوند. البته باید گفت جنگ با کمپانی کار راحتی نیست و در سال‌های اخیر پیروز این میدان غول فناوری ساکن کوپرتینو بود که با معرفی پرچمدارانی زیبا و جذاب با ویژگی‌های سخت‌افزاری و سیستم دوربین توانست همتای کره‌ای را شکست دهد. باوجوداین، امروز اخباری مبنی‌بر پشتیبانی کیفیت 4K با نرخ 120 فریم برثانیه منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد اپل را دربخش فیلمبرداری شکست دهد.

افشاگر معروف چینی، Ice Universe، با انتشار پستی کوتاه و ساده در شبکه اجتماعی توییتر X اعلام کرد گلکسی S24 اولترا از کیفیت 4K با نرخ 120 فریم برثانیه پشتیبانی خواهد کرد، اما محدودیت‌های زیادی سرراه کاربران قرار خواهد داشت و شما نمی‌توانید به‌سادگی از این قابلیت استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، گلکسی اس ۲۳ اولترا از کیفیت 8K و 4K برخوردار است، اما آن‌ها به‌ترتیب به فریم‌ریت 24 و 60 محدود هستند که باعث می‌شود حجم فایل‌ها زیاد نشود؛ همچنین، سامسونگ محدودیت دیگری را در بخش زمان فیلم‌برداری اعمال خواهد کرد تا دستگاه زیر فشار سخت‌افزاری قرار نگیرد.

مشخصات گلکسی اس ۲۴ اولترا

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، سنسور واید 200 مگاپیکسلی مسئولیت این قابلیت را به‌عهده می‌گیرد تا کاربران بتوانند با رزولوشن بسیار بالا به فیلم‌برداری بپردازند؛ البته Ice Universe اشاره‌ای به‌ این‌‌موضوع نمی‌کند و تنها باتوجه‌به نسل‌های گذشته می‌توان حدس زد کاربران تنها با این سنسور قادر به استفاده از قابلیت‌ها موردبحث هستند. باوجوداین، باید گفت پشتیبانی از کیفیت 4K با نرخ 120 فریم برثانیه می‌توان فرصتی عالی را برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کند؛ به‌خصوص برای افرادی که قصد دارند از ویدئو‌های اسلوموشن استفاده کنند یا از انعطاف‌ بیشتری در ویرایش برخوردار شوند.

سال گذشته، قابلیت‌های ویدئویی گلکسی S23 اولترا توسط کارگردان مشهور بریتانیایی، Sir Ridley Scott، مورد تحسین قرار گرفت؛ بنابراین، شکی نیست که گلکسی S24 اولترا دراین‌زمینه سطح بالاتری خواهد داشت. البته پشتیبانی از چنین کیفیتی احتمالا باعث افزایش گرمای بیش‌ازاندازه سخت‌افزار دستگاه می‌شود، مشکلی که در آیفون ۱۵ پرو مکس با کیفیت ProPres شاهد آن هستیم. البته بازهم افشاگر چینی به افزایش دما و برخورد با مشکلات فنی اشاره نکرد، اما بدون‌شک استفاده از تمام توان یک گوشی هوشمند باعث افزایش حرارت خواهد شد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا

تنظیمات گلکسی S23 اولترا نشان می‌دهد پشتیبانی از ضبط ویدئویی 8K با نرخ 24 فریم برثانیه تنها ده دقیقه خواهد بود، چراکه طولانی‌شدن آن باعث آسیب به بخش سخت‌افزاری و اشغال بخش زیادی از حافظه می‌شود. بنابراین، باید بگوییم فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ 120 فریم همانند قابلیت 8K فوق‌العاده حجیم است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد ندارید با گلکسی S24 اولترا به تولید محتوایی بپردازید یا کارهای حرفه‌ای انجام دهید، درصورت امکان با کیفیت‌های متوسط‌تری مانند 4K با نرخ 60 فریم بهره‌مند شوید تا مشکلی برای دستگاه پیش نیاید.

علاوه‌براین، گلکسی S24 اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه و یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 معرفی می‌شود؛ این فناوری می‌تواند به خوانش اطلاعات و سرعت پردازش محتوای کمک کند. درحقیقت، این فناوری برای جلوگیری از کاهش عملکرد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هنگتم ضبط ویدئو کاربران بتواند نهایت استفاده از گوشی‌هایشان داشته باشند. ازسوی‌دیگر، کاربران سوالات زیادی را از Ice Universe دربخش کامنت‌ها پرسیدند، اما وی به‌ هیچ‌کدام از آن‌ها پاسخی نداد تا بدانیم ویژگی‌های سیستم دوربین مدل اولترا چگونه خواهند بود.

اخبار مرتبط: