شرکت سامسونگ در پاسخ به هواداران اعلام کرد نمایشگر گلکسی S24 اولترا به گونه‌ای تنظیم شده تا رنگ‌ها را دقیق‌تر نشان دهد و برای همین غلظت رنگ‌ها با گوشی‌های قبلی تفاوت دارد.

اواخر دی ماه شرکت سامسونگ از سری گلکسی S24 همراه با هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی کرد. این سری به‌عنوان پرچمداران سامسونگ محبوبیت زیادی دارد و با گذشت چند روز از عرضه، آزمایش‌های زیادی روی آن انجام شده است. از چند روز قبل، کاربران گلکسی S24 اولترا در شبکه‌های اجتماعی مانند ردیت به عملکرد نمایشگر اعتراض کرده و مدعی شدند این پنل نمی‌تواند رنگ‌ها را به‌درستی نمایش دهد. اکنون شرکت سامسونگ به اعتراض آنها پاسخ داده است.

شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایشگرها مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری ندارند. درحقیقت پنل جدید کیفیت بالاتری داشته و رنگ‌ها را دقیق‌تر نشان می‌دهد. همین مسئله باعث شده کاربران رنگ‌های آن را بی‌روح بنامند. در این بیانیه آمده است: «ما رنگ‌ها و روشنایی محصولات سری گلکسی S24 را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم تا حین استفاده عملکرد دقیق‌تری داشته باشد. تغییرات جدید در فناوری نمایشگر باعث شده تا هنگام مشاهده، تجربه طبیعی‌تری برای کاربران فراهم شود و به‌همین دلیل کاربران متوجه تغییر در رنگ‌ها شده‌اند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «مدل نمایش رنگ‌ها عمدی است و پنل ایرادی ندارد. بنابراین کاربران می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. برای ارائه بهترین تجربه کاربری برای مشتریان، بازخوردهای کاربران اهمیت زیادی داشته و ما نرم افزار (UX) خود را باتوجه به سلیقه مصرف‌کننده و تکامل بازار، بهبود می‌دهیم.» بنابراین به‌نظر می‌رسد اگر کاربران زیادی از نحوه تغییر نمایشگر ناراضی باشند، سامسونگ ممکن است در آینده آن را تغییر داده و به نسخه‌های قبلی شبیه‌تر کند. بااین‌حال بعید به‌نظر می‌رسد که با توضیحات سامسونگ، کاربران علاقه‌ای به تغییر داشته باشند.

گلکسی S24 اولترا به نمایشگر ۶.۸۲ اینچی AMOLED با پشتیبانی از رزولوشن +QHD، نرخ به‌روزرسانی تصویر تطبیق‌پذیر ۱-۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۲۶۰۰ نیتی و پشتیبانی از +HDR10 بهره می‌برد. این نمایشگر موفق شد بالاترین رتبه را در بین آزمایش‌های سایت معتبر دگزومارک به‌دست آورد و نشان می‌دهد ادعای سامسونگ واقعیت دارد.

اخبار مرتبط: