به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار بر روی قابلیتی جدید است که به کاربران اجازه غیرفعال کردن Super HDR را در اینستاگرام می‌دهد.

شرکت سامسونگ با معرفی قابلیت Super HDR در سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس24، گامی نوین در راستای ارتقا تجربه‌ عکاسی و اشتراک‌گذاری تصاویر برداشته است. این فناوری نوآورانه، با ثبت تصاویر و ویدیوها با جزئیات دقیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تر به کاربران امکان خلق محتوای بصری خیره‌کننده را فراهم می‌کند. قابلیت Super HDR به طور یکپارچه با اپلیکیشن اینستاگرام نیز سازگار شده است و کاربران می‌توانند از مزایای این فناوری در هنگام اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای خود در این شبکه‌ اجتماعی محبوب بهره‌مند شوند. با استفاده از Super HDR، تصاویر و ویدیوهای بارگذاری شده در اینستاگرام، کیفیت و وضوح بالاتری خواهند داشت و جزئیات و رنگ‌های واقعی سوژه به طور کامل به نمایش گذاشته خواهند شد.

با این حال، برخی کاربران از عملکرد Super HDR هنگام مشاهده تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام راضی نیستند. به همین دلیل، سامسونگ در حال بررسی راهی برای غیرفعال کردن Super HDR توسط کاربران است. به نظر می‌رسد سامسونگ در حال همکاری با اینستاگرام برای ارائه گزینه‌ای جهت غیرفعال کردن قابلیت Super HDR در این شبکه اجتماعی است. قابلیت Super HDR که در گوشی‌های سری گلکسی اس24 سامسونگ وجود دارد، به طور خودکار تصاویر و ویدیوها را با روشنایی و طیف رنگ گسترده‌تر ثبت می‌کند تا تجربه‌ای جذاب‌تر برای کاربر به همراه داشته باشد. با این حال، برخی از کاربران ظاهر تصاویر و ویدیوهای Super HDR را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند از حالت استاندارد SDR (Standard Dynamic Range) استفاده کنند.

طبق گزارش ها، یکی از مدیران انجمن رسمی سامسونگ اعلام کرده است که این شرکت در حال همکاری با اینستاگرام برای ارائه یک کلید روشن/خاموش برای فعال یا غیرفعال کردن Super HDR در داخل اپلیکیشن اینستاگرام است. این قابلیت شبیه به گزینه‌ای است که هم‌اکنون در نسخه iOS اینستاگرام وجود دارد. با ارائه این قابلیت در نسخه اندروید اینستاگرام برای گوشی‌های سامسونگ، کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه و محتوای در حال مشاهده، Super HDR را به دلخواه فعال یا غیرفعال کنند.

قابلیت Super HDR که بر اساس فرمت Ultra HDR گوگل ساخته شده، به ثبت تصاویر و ویدیوهایی با دامنه دینامیکی وسیع‌تر و عمق رنگ بالاتر کمک می‌کند. این تغییر حتی قبل از اینکه دکمه ثبت عکس را در گلکسی اس24 فشار دهید، در پیش‌نمایش دوربین قابل مشاهده است. پس از ثبت تصویر یا ویدیو، فایل با بهبودهای Super HDR ذخیره می‌شود. هنگام مشاهده آن در برنامه‌ گالری داخلی گلکسی اس24، متوجه روشنایی بالاتر و دامنه دینامیکی وسیع‌تری خواهید شد.