اخبار جدید نشان می‌دهد که به زودی شاهد حضور قابلیت تماس ماهواره‌ای در گلکسی S24 خواهیم بود که می‌تواند رقابت این سری با آیفون را افزایش دهد.

در ماه فوریه، مدیر بخش تجربه کاربری سامسونگ بالاخره مشخص کرد که چرا سری گلکسی اس ۲۳ از قابلیت تماس ماهواره‌ای برخوردار نیست. این ویژگی برای اولین بار با سری آیفون 14 معرفی شد و هدف آن، کمک به کاربران در شرایط اضطراری بود. به کمک این ویژگی کاربران می‌‌توانند در مواقعی که آنتن وجود ندارد، به کمک ماهواره‌ها درخواست کمک ارسال کنند.

حالا این ویژگی بدون تغییر به سری آیفون ۱۵ منتقل شده و همه کاربران انتظار دارند تا آن را در سری جدید دستگاه‌های گلکسی هم ببینند. حالا مدیر بخش تجربه کاربری سامسونگ در مورد این موضوع گفت که این قابلیت به سرعت وارد بازار شد و زمان کافی برای بازسازی و تکامل آن وجود نداشت. این موضوع تا حد زیادی درست است زیرا سامسونگ از زمان عرضه این قابلیت تا زمان عرضه پرچمداران جدید خود زمان زیادی را در اختیار نداشت.

گلکسی S24 اولترا با 12 گیگابایت رم

حالا به نظر می‌رسد که تمامی مشکلات برای استفاده از این قابلیت در سری گلکسی اس ۲۴ رفع شده‌اند. در یک گزارش جدید گفته شده که سری گلکسی اس ۲۴ قرار است به قابلیت تماس ماهواره‌ای مجهز شوند اما در این گزارش نام مدل خاصی گفته نشده که نشان می‌دهد احتمالا تمامی دستگاه‌های سری به آن مجهز خواهند شد.

در این میان شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهند فقط مدل اولترا می‌تواند از این قابلیت برخوردار باشد. در مشخصات فاش شده مشخص شد که مدل اولترا قرار است از مودم X75 اسنپدراگون برخوردار باشد که از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. اما اگر مدل پایه و پلاس از تراشه اگزینوس 2400 استفاده کنند، احتمالا از توانایی ارتباط ماهواره‌ای برخوردار نخواهند بود.

زیرا این تراشه از مودم اگزینوس 5300 برخوردار است. پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی از محصولات جدید سامسونگ، اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر شود. نظر شما در مورد تماس ماهواره‌ای در گلکسی S24 چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند رقابت گلکسی و آیفون را افزایش دهد؟

مطالب مرتبط: