افشاگر معروف مدعی شده سنسور دوربین اصلی گلکسی اس ۲۴ اولترا، نسخه بهینه‌سازی شده سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 اس ۲۳ اولترا است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 راهی بازار شد. تاکنون شایعاتی از جمله استفاده دوباره از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اس ۲۳ اولترا منتشر شده بود. اکنون افشاگری به‌نام آیس یونیورس گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد سامسونگ یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر در این گوشی تعبیه کرده است.

آیس یونیورس در این‌باره نوشته است: «HP2SX دوربین اصلی گلکسی اس ۲۴ اولترا است که مشخصاتی مشابه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۳ اینچی HP2 دارد. احتمالا سنسور جدید نسخه بهینه‌سازی شده همان سنسور قبلی است». این مسئله باعث می‌شود دوربین اس ۲۴ اولترا عملکرد بهتری هنگام تصویربرداری داشته باشد. همچنین درکنار آن، دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپ ۳ برابری قرار دارد که با زوم ۵ برابر، تصاویری بدون افت کیفیت ثبت می‌کند.

Samsung Galaxy S24 Ultra

پیش از این هم شایعات زیادی درباره گلکسی اس ۲۴ اولترا و بقیه پرچمداران این سری منتشر شده بود. مثلا اینکه اس ۲۴ اولترا با گزینه‌های مختلف حافظه داخلی عرضه می‌شود و از ۱۲۸ گیگابایت تا ۲ ترابایت را پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، آیس یونیورس گفته بود که این دستگاه به صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی امولد با حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیتی مجهز می‌شود که ۴۳ درصد بیشتر از روشنایی ۱۷۵۰ نیتی اس ۲۳ اولترا است.

همچنین پنل اس ۲۴ اولترا کاملا صاف خواهد بود و فریم آن از جنس تیتانیوم است که مقاومت بهتر و وزن کمتری نسبت به فریم فولادی اس ۲۳ دارد. استفاده از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در اس ۲۴ اولترا با توجه به منطقه آن تایید شده است و برخی کشورهای اروپایی و کره جنوبی از این تراشه بهره‌مند می‌شوند.

براساس برنامه سالانه سامسونگ، احتمالا بهمن‌ماه شاهد معرفی سری جدید گلکسی اس ۲۴ خواهیم بود.

اخبار مرتبط: