براساس اطلاعات و آمار به‌دست آمده هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا حدود ۴۶۹ دلار برای سامسونگ تمام می‌شود.

طبق آخرین تحقیقات کانترپوینت ریسرچ، هزینه مواد اولیه برای سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا حدود ۴۶۹ دلار تخمین زده شده است. این موضوع شامل هزینه تمام اجزای مورد نیاز برای ساخت دستگاه، از جمله نمایشگر، پردازنده، حافظه رم و حافظه داخلی، دوربین، باتری و سایر اجزا است. اما این قیمت تنها یک تخمین است و هزینه واقعی تولید دستگاه بسته به عوامل مختلفی مانند میزان حافظه داخلی می‌تواند متفاوت باشد.

این گزارش حاکی از آن است که گران‌ترین قطعه در گلکسی S23 اولترا احتمالا تراشه کوالکام اسپدراگون ۸ نسل ۲ است که حدود ۳۴ درصد از هزینه‌های ساخت این گوشی را شامل می‌شود. البته کوالکام همچنین حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک موجود در سری اس ۲۳ و آی‌سی‌های الکترونیک صوتی و مدیریت انرژی را طراحی کرده است.

نمودار طراحی سامسونگ گلکسی  S23 Ultra

نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا با ۸۵ دلار هزینه، دومین بخش پرهزینه برای شرکت سامسونگ است؛ چراکه فناوری پیشرفته صفحه‌نمایش امولد پشتیبانی می‌کند که شامل نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، HDR10+، سطح روشنایی ۱۲۰۰ نیتی و سایر ویژگی‌های پیشرفته است. همچنین سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2، دو سنسور تله و پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 و لنز اولترا واید IMX564 سونی حدود ۶۵ دلار از هزینه‌های ساخت را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مدتی بسیار طولانی سامسونگ از تراشه‌های داخلی اگزینوس استفاده می‌کرد. با تراشه‌های انحصاری، این شرکت می‌تواند دستگاه‌هایش را برای سخت‌افزار و نرم‌افزار خود بهینه‌سازی کند و همچنین تجربه کاربری یکپارچه‌تری را ارائه دهد. با این حال، آمار نشان می‌دهد که تراشه اگزینوس به اندازه گزینه‌های دیگر مانند اسنپدراگون کوالکام که در بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ استفاده می‌شود عملکرد و بازخورد خوبی ندارد.

نمودار سهم BoM سامسونگ گلکسی S23 Ultra

در هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا، سامسونگ برای قطعات و فناوری‌های مورد استفاده به شرکت‌های دیگر متکی است. برای مثال، شرکت‌هایی مانند STM ماژول AF لیزری، کنترل کننده پنل لمسی و همچنین سنسورهای مختلف را می‌سازد. NXP شرکت دیگری است که قطعاتی مانند آی‌سی شارژ سیمی را برای دستگاه‌های سامسونگ فراهم می‌کند و کمپانی کانوینینت پاور آی‌سی شارژ بی‌سیم را برای گلکسی اس ۲۳ اولترا تامین می‌کند. سامسونگ با همکاری این شرکا، توانست گوشی پرچمدار خود را با قیمت ۱۱۹۹ دلار در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کند.

در انتها باید یادآور شویم که آمار و اطلاعات انتشار یافته از سوی موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه، بازاریابی و حمل و نقل را در‌نظر نگرفته است. بنابراین فرضیه ۷۰۰ دلار سود دریافتی از هر دستگاه توسط سامسونگ غیر ممکن به‌نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط: بازگشت حالت پرتره به گلکسی اس ۲۳ اولترا