به‌نقل از یک منبع آگاه خبری گلکسی اس ۲۳ FE با مشخصات فنی قاتل پرچمدار نظیر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی معرفی می‌شود.

طی هفته‌های گذشته اخبار زیادی پیرامون گوشی قاتل پرچمدار گلکس اس ۲۳ FE منتشر شد که از تاریخ معرفی و مشخصات سخت‌افزاری آن گمانه‌زنی‌هایی به‌میان آمد. برخلاف گلکسی اس ۲۱ FE، به‌نظر می‌رسد آینده این دستگاه بسیار روشن‌تر است و کاربران بیشتری از آن استقبال می‌کنند، چراکه عملکردی مشابه پرچمداران سامسونگ دارد و رقیبی جدی برای ناتینگ فون ۲ خواهد بود.

گلکسی اس ۲۳ FE به‌عنوان نسخه‌ای اقتصادی از سری اس ۲۳ محسوب می‌شود که از برچسب قیمتی پایین‌تر برخوردار می‌شود و تقریبا از مشخصت سخت‌افزاری مشابه سری گلکسی اس ۲۲ بهره می‌برد. کمپانی سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ برای برخی بازارها استفاده می‌کند که عملکرد بسیار بالایی دارند. یادآوری می‌شود جدیدترین پرچمدار کمپانی ناتینگ نیز از همین تراشه بهره می‌برد و در بنچ‌مارک‌های آن‌توتو و گیک‌بنچ امتیازهای بالایی را کسب کرد.

افشاگر و تحلیل‌گر حوزه فناوری، یوگش برار، با انتشار توییتی از مهم‌ترین بخش‌های گلکسی اس ۲۳ FE از طراحی گرفته تا قطعات داخلی به‌کاررفاته پرده برداشت. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، فناوری جدید یا چشمگیری برای ساخت این گوشی اقتصادی استفاده نشده است. باوجوداین، سیستم دوربین این گوشی هوشمند قدرت بالایی دارد و از سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی نسخه پایه گلکسی اس ۲۳ بهره‌مند می‌شود که قادر است تصاویر باکیفیتی در شرایط نوری مختلف ثبت کند.

گلکسی اس ۲۳ FE

براساس نظر بسیاری از علاقه‌مندان حوزه فناوری و کارشناسان، گلکسی اس ۲۳ FE اساسا یک گلکسی اس ۲۲ محسوب می‌شود و بیشتر مشخصات فنی به‌کاررفته در آن مشابه گلکسی اس ۲۲ است. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پردازنده‌ای توامند محسوب می‌شود که عملکرد بسیار بالا و پایداری دارد که در اس ۲۲ اولترا و ناتینگ فون ۲ مورد استفاده قرار گرفته و هیچ‌ مشکلی ازسوی کاربران تاکنون گزارش نشده است. برهمین‌اساس می‌توان گفت نسل جدید سری FE انتخابی بسیار معقول و مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید.

این دستگاه از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی امولد با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن 1080×۲۳۴۴ بهره‌مند خواهد شد. همچنین در بخش سیستم دوربین یک ماژول سه‌گانه وجود دارد که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافگرام f/2.2 و زاویه دید ۱۲۳ درجه و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌شود. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۰ مگاپیسکلی تعبیه شده که درون پانچ هول مرکزی بالای نمایشگر قرار می‌گیرد. دستگاه برای تامین انرژی به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی متکی خواهد شد و از شارژ سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

براساس گفته‌های یوگش برابر، برچسب قیمتی گلکسی اس ۲۳ FE برای نسخه پایه از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود که قیمتی بسیار منصفانه در سری گلکسی اس ۲۳ حساب می‌شود. برای آگاهی بیشتر از جزئیات این گوشی و سایر ویژگی‌ها و استانداردها باید منتظر اخبار و افشاگری‌های جدید باشیم.

اخبار مرتبط:‌