سامسونگ نسخه جدیدی از گوشی گلکسی اس ۲۱ FE با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ به جای اگزینوس ۲۱۰۰ و در رنگ جدید راهی بازار کرد.

مشخصات گوشی گلکسی اس ۲۱ FE جدید مانند نسخه اصلی بوده، به جز تراشه آن که سامسونگ اسنپدراگون ۸۸۸ را جایگزین اگزینوس ۲۱۰۰ کرده است. این گوشی از سیم‌کارت دوگانه نانو، حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR5X و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد.

اس ۲۱ FE به صفحه نمایش ۶.۴ اینچی +FHD داینامیک آمولد و محافظ شیشه گوریلا گلس، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتزی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

گلکسی اس ۲۱ FE (۲۰۲۳) از تکنولوژی‌های 5G، Wi-Fi 6، Bluetooth 5، NFC، GPS/ A-GPS، DeX Wireless و درگاه ورودی تایپ سی پشتیبانی می‌کند. سنسورهای شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، سنسور مغناطیسی، سنسور هال، نورسنج و سنسور مجاورت از دیگر ویژگی‌های تکرار شده در نسخه ۲۰۲۳ گوشی گلکسی اس ۲۱ FE هستند.

همچنین این گوشی از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و تکنولوژی شارژ معکوس بهره می‌برد. گلکسی اس ۲۱ FE با وزن ۱۷۷ گرم و ابعاد ۱۵۵.۷ * ۷۴.۵ * ۷.۹ میلی‌متر از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند که به این ترتیب در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

البته هنوز نسخه اندروید این دستگاه مشخص نیست و در وب‌سایت رسمی سامسونگ هم ذکر نشده است، اما احتمالا به اندروید ۱۳ مجهز شده باشد.

هم اکنون گوشی Galaxy S21 FE (2023) در هند با قیمت ۵۰ هزار روپیه (معادل حدود ۶۰۰ دلار) به فروش می‌رسد. این گوشی علاوه بر رنگ‌های قبلی مشکی، سفید، سبز و بنفش در رنگ جدید آبی هم در دسترس است.

اخبار مرتبط: