یک گزارش جدید نشان می‌دهد تصاویر رسمی گوشی هوشمند گلکسی A55 در وب‌سایت Belgian Telecom منتشر شد که طراحی آن را به‌همراه مشخصات فنی برای کاربران به‌نمایش گذاشته‌است.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، کمپانی Belgian Telecom به‌صورت کاملا تصادفی مشخصات فنی گوشی میان‌رده نسل جدید گلکسی A55 را به‌همراه تصاویر رسمی این گوشی هوشمند افشا کرد؛ البته لینک صفحه موردبحث پس‌از مدت‌زمان کوتاهی پاک شد، اما افشاگران و علاقه‌مندان به تکنولوژی به آن‌چیزی که نیاز داشتند به‌سادگی رسیدند و تقریبا تمام مشخصات سخت‌افزاری گلکسی A55 دردسترس قرار دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به حافظه رم 12 گیگابایتی اشاره کرد. همچنین، یادآوری می‌کنیم گلکسی A55 به‌همراه گلکسی A35 درتاریخ 11 مارس مصادف‌با بیست‌ویکم اسفندماه در آلمان رونمایی می‌شوند.

A55

باتوجه‌به برگه مشخصات فنی گلکسی A55، این گوشی میان‌رده از تراشه اگزینوس 1480 بهره می‌برد که قطعه‌ای نیرومند برای انجام کارهای روزمره و وب‌گردی دارد. همچنین، سامسونگ برای عملکرد روان و منسجم دستگاه از حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند که برای اولین‌بار در میان‌رده‌های غول کره‌ای دیده خواهد شد؛ البته در صفحه محصولات Belgian Telecom نسخه 6 گیگابایتی نشان داده شد که مدل پایه دستگاه به‌همراه 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با فناوری UFS 2.2 به‌شمار می‌رود. برای افزایش حافظه داخلی سامسونگ شیار microSD را دراختیار کاربران قرارداده که تا 1024 گیگابایت قابل افزایش است.

علاوه‌براین، صفحه‌نمایش گلکسی A55 درمقایسه‌با نسل فعلی یک درجه ارتقا افته و از پنل OLED با ابعاد 6.6 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن بالاتر و گستره دید بیشتری را به‌نمایش می‌گذارد. مانند همیشه، سامسونگ برای دوربین سلفی از یک پانچ‌هول مرکزی بهره می‌برد که سنسور را با ظرافت کامل درونش جای می‌دهد. بااین‌حال، سیستم دوربین نسبت‌به گلکسی A54 دست‌نخورده باقی می‌ماند که شامل سنسور واید 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌شود؛ دوربین سلفی نیز از یک لنز 32 مگاپیکسلی برای پشتیبانی از تماس‌های ویدئویی و ویدئو کنفرانس برخوردار است.

سامسونگ گلکسی 55A

سامسونگ برای تامین انرژی از باتری استاندارد 5000 میلی‌‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که تقریبا در تمام نسخه‌های میان‌رده و پرچمدار دیده می‌شود. همچنین، این گوشی هوشمند به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 14 به‌همراه رابط کاربری One UI 6.0 بهره می‌برد، اما خبری از پشتیبانی نرم‌افزاری 7 ساله نیست مانند پرچمداران گلکسی S24 نخواهد بود. درکل باید گفت گوشی‌های گلکسی A55 و گلکسی A35 به‌عنوان نسل جدید میان‌رده‌های سامسونگ قابلیت‌های نسبتا خوبی برای انجام کارهای روزمره و وب‌گردی دارند.

اخبار مرتبط: