شرکت سامسونگ گوشی گلکسی A35 را با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰، دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرد که باوجود شباهت زیاد به گلکسی A54 سال گذشته، قیمت آن ۱۰۰ دلار کمتر است.

طی هفته‌های گذشته و پس از معرفی سری گلکسی S24 در رویداد گلکسی آنپکد شرکت سامسونگ دیگر از محصول ویژه‌ای رونمایی نکرد. البته در نمایشگاه MWC 2024 حلقه هوشمند گلکسی رینگ برای مشاهده به نمایش گذاشته شد. بااین حال خبری از عرضه این محصول نبود. لحظاتی قبل شرکت سامسونگ ۲ گوشی میان‌رده گلکسی A35 و A55 را معرفی کرد تا به‌عنوان جانشینان A34 و A54 راهی بازار شوند. این ۲ دستگاه باتوجه‌به موفقیت نسل قبلی احتمالا امسال هم می‌توانند مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. در ادامه به بررسی مشخصات گلکسی A35 می‌پردازیم.

گلکسی A35 از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به نسل قبلی دارد، بااین حال می‌توان آن را به‌عنوان نسخه ارزان‌تر A54 درنظر گرفت و شباهت‌های میان این ۲ دستگاه بسیار زیاد است. گلکسی A35 از فریم و بدنه پلاستیکی باکیفیت بسیار خوبی بهره می‌برد. این دستگاه با ضخامت ۸.۲ میلی‌متر، حدود ۲۰۹ گرم وزن دارد که کمی زیاد است. همچنین گواهی IP67 باعث شده این دستگاه ضدآب باشد و حتی تا ۳۰ دقیقه زیر یک متر آب دوام بیاورد

گلکسی A35 به نمایشگر ۶.۶ اینچی Super AMOLED با رزولوشن +FullHD، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد. اگرچه روشنایی ۵۰۰ نیتی چندان زیاد نیست، با بهره‌مندی از قابلیت ویژن بوستر علاوه‌بر کاهش مصرف انرژی، تصاویر زیر نور به‌خوبی دیده می‌شوند و تجربه کاربری حفظ شده است. این نمایشگر با رزولوشن پیکسلی ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسلی، نسبت ۱۹.۵:۹، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و نسبت ۸۴.۸ درصدی نمایشگر به بدنه حس خوبی را هنگام تماشای فیلم و بازی ویدیویی دراختیار کاربر می‌گذارد.

در پنل پشتی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) قرار گرفته است که عملکرد خوبی در ثبت تصاویر دارد. کنار آن دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با f/2.2 و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی با f/2.4 قرار دارند که مانند نسخه‌های قبلی به‌صورت عمودی در یک خط قرار گرفته‌اند. البته فلش LED هم درکنار آنها قرار دارد. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم در پانچ هول روی نمایشگر قرار دارد. همچنین هم دوربین عقب و هم سلفی توانایی ضبط ویدیو 4K را دارند.

داخل گلکسی A35 تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ قرار گرفته است. این همان پردازنده‌ای است که سال گذشته در گلکسی A54 استفاده شده بود و دلیل اصلی شباهت میان این ۲ دستگاه هم همین است. اگزینوس ۱۳۸۰ یک تراشه ۵ نانومتری است که از ۴ هسته قدرتمند ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۴ هسته کم‌مصرف ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد. همچنین این تراشه به پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 مجهز شده است. درکنار تراشه، حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قرار گرفته که باتوجه به پیکربندی مورد نظر می‌توان گزینه دلخواه را انتخاب کرد. البته امکان استفاده از کارت microSDXC برای ارتقا فضای ذخیره سازی وجود دارد.

گلکسی A35 سامسونگ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی تغذیه می‌کند. این باتری می‌تواند حتی درصورت استفاده سنگین هم تا یک روز دوام بیاورد و در مصرف عادی تا ۲ روز و حتی بیشتر هم می‌تواند بدون شارژ کردن پاسخگو باشد. این دستگاه به رابط کاربری One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده که تا ۴ سال آپدیت سیستم‌عامل و ۱ سال پس از آن آپدیت امنیتی برای آن عرضه می‌شود. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به اسپیکر استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، وای فای، بلوتوث ۵.۳، NFC و درگاه تایپ سی اشاره کرد.

گلکسی A35 در ۳ رنگ مشکی، سفید و صورتی روشن راهی بازار شده که هر ۳ رنگ جذابیت زیادی دارند. همچنین ۳ پیکربندی مختلف با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۶ گیگابایتی قیمتی معادل ۳۸۰ یورو دارد. این دستگاه در ۲ پیکربندی دیگر هم با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد، البته این نسخه‌ها کمی گران‌تر هستند.

اخبار مرتبط: