براساس گزارش یک منبع آگاه خبری در هلند، گوشی هوشمند گلکسی A25 با دوربین واید ۵۰ مگاپیسکلی معرفی می‌شود.

حدود ده سال پیش، سامسونگ با عرضه اولین نسخه از سری میاه‌رده گلکسی A توانست طیف وسیعی از کاربران گوشی‌های هوشمند را جذب این کمپانی کند. گوشی‌های هوشمند زیرمجموعه سری A از مشخصات فنی نسبتا خوبی با قیمتی رقابتی و مقرون‌به‌صرفه وارد بازار می‌شود و کاربران زیادی سرتاسر جهان از آن‌ها برای برطرف کردن نیاز‌های روزمره استفاده می‌کنند. اواسط سال جاری میلادی، سامسونگ از گوشی گلکسی A24 با پشتیبانی از ارتباط 4G رونمایی کرد که با استقبال خوبی همراه شد.

اکنون غول فناوری کره‌ای قصد دارد گلکسی A25 را معرفی کند که از طراحی و سخت‌افزار تقریبا مشابهی درمقایسه با نسلی دارد. شایعات و اخبار اولیه عنوان می‌کردند این گوشی احتمالا هیچ‌گاه عرضه نمی‌شود، اما اخبار و افشاگری‌های جدیدتر نشان داد سامسونگ در مرحله تحقیق‌وتوسعه گلکسی A25 قرار دارد و به‌زودی برای ورود به بازار جهانی از آن رونمایی خواهد کرد.

براساس آخرین گزارش‌ها، مشخصات سیستم دوربین گلکسی A25 افشا شده که باتوجه‌به آن می‌توان گفت کمپانی سامسونگ به‌نقطه‌ای رسیده که هرسال سخت‌افزار دوربین‌های این سری را اصلاح و بهبود نمی‌بخشد؛ چنین رویکردی برای گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت هم صدق می‌کند و غول کره‌ای تمایلی برای ارتقا آن‌ها ندارد. باوجوداین، سامسونگ تمرکزش را روی بهبود تجربه کاربری دوربین ازطریق بهینه‌سازی اپلیکیشن و استفاده از هوش مصنوعی در بخش نرم‌افزاری است که می‌تواند خروجی عکس‌ها را بسیار بهتر از قبل کند.

خبرگزاری گلکسی کلاب در هنلد می‌گوید گوشی هوشمند گلکسی A25 از همان سنسورهای گلکسی A24 با ارتابط 4G معرفی می‌شود. بنابراین می‌توان گفت سنسور واید این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره‌مند می‌شود. طبق گزارش‌های قبلی، گلکسی A25 از اوایل سال جاری با شماره مدل SM-A256E وارد مرحله توسعه شده، اما به‌نظر می‌رسد اواخر سال وارد بازار شود.

گلکسی A23 اردیبهشت‌ماه سال جاری معرفی شد که اگر قرار باشد در بازه‌زمانی مشابهی معرفی شود باید گفت مدت‌زمان زیادی تا توسعه و معرفی دستگاه مانده و قطعا طی روزها و ماه‌های آتی شاهد انتشار جزئیات بیشتری از سیستم دوربین و مشخصات سخت‌افزاری دستگاه خواهیم بود. اگر گکسی ۲۵ با سیستم دوربین نسل فعلی معرفی شود می‌توان گفت ماژول سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

اخبار مرتبط:‌ گلکسی زد فلیپ ۶ با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود