هفته آینده یک‌سال از عرضه گوشی گلکسی A04 می‌گذرد و با نزدیک‌تر شدن به عرضه احتمالی جانشین آن یعنی گلکسی A05، گوشی اقتصادی سامسونگ گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرد.

سامسونگ گوشی اقتصادی جدید گلکسی A05 را توسعه می‌دهد که به‌عنوان جانشین گلکسی A04 که ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ معرفی شد، روانه بازار می‌شود. این دستگاه پیش از این در وب‌سایت گواهی Wi-Fi Alliance دیده شده بود و اکنون گواهی بلوتوث گلکسی A05 در وب‌سایت Bluetooth SIG منتشر شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی گلکسی A05 دارای شماره مدل SM-A055F/DS است که نشان می‌دهد این گوشی از ۲ سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی از بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. البته مشخصات دیگری از این گواهی مشخص یا تایید نمی‌شود، اما براساس گواهی قبلی این دستگاه از اندروید ۱۳ و وای‌فای با باندهای فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

Galaxy A05 received Bluetooth certification

برای درک بهتر از مشخصات کلی این گوشی، می‌توان نگاهی به نسل قبلی داشت. گلکسی A04 از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی با ناچ قطره‌ای و رزولوشن +HD بهره می‌برد. این دستگاه به رابط کاربری One UI 4.1 براساس اندروید ۱۲، پردازنده هشت هسته‌ای Helio P35 مدیاتک، حافظه رم ۴ گیگابایتی و ۲ گزینه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است که با کارت میکرو اس‌دی قابلیت ارتقا آن وجود دارد.

این دستگاه از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و سنسور دوگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی در کنار فلش LED بهره می‌برد و توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود. علاوه‌بر سیم‌کارت دوگانه، پشتیبانی از اینترنت 4G VoLTE، Wi-Fi 802.11ac، درگاه ورودی تایپ سی و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در این دستگاه تعبیه شده است. Galaxy A04 در ابتدا با قیمت ۱۳۰ دلار معرفی شد و اکنون حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافته است که نشان می‌دهد گوشی گلکسی A05 حدودا با همین قیمت روانه بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: