ردیاب‌های سلامتی دستگاه‌های کوچک و مفیدی هستند که همه ما برای مدت کوتاهی هم که شده از آنها استفاده کرده‌ایم. با این وجود امروزه وقتی به دور و اطراف خود نگاه می‌کنید، می‌بینید که بیشتر مردم به جای ردیاب‌های سلامتی از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند. اگر دلیل این موضوع را از آنها بپرسید احتمالا به شما خواهند گفت که ساعت‌های هوشمند ظاهر بهتری نسبت به ردیاب‌های سلامتی دارند. استفاده از یک ردیاب سلامتی در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی بسیار رایج است اما کسی این ردیاب‌ها را در دفتر کار دستش نمی‌کند.در همین زمان نیز شرکت چینی با طراحی شیائومی بند 8 آمده تا این رویه را تغییر دهد.

نسل بعدی محبوب‌ترین ردیاب سلامتی دنیا که هفته آینده از راه می‌رسد، تغییرات زیادی را در بخش طراحی ظاهری خود تجربه کرده و قصد دارد به همراه همیشگی کاربرانش تبدیل شود. شیائومی دست به بازنگری‌های اساسی در طراحی Band 8 زده است. این پوشیدنی دیجیتالی قرصی شکل این بار به جای بندهای پلاستیکی ارزان قرار است با بندهای خاص و ویژه‌ای روانه بازار شود. بندهایی که باعث ارتقای قابل توجه ظاهر این دستگاه می‌شوند. این بندهای جدید آن‌قدر ظاهر Xiaomi Band 8 را بهبود بخشیده‌اند که دیگر نمی‌توانید نام "ردیاب سلامتی" را به آن اطلاق کنید.

تنوع در طراحی شیائومی بند 8

تنوع بند‌های جدید Xiaomi Band 8 بسیار بالاست. هرکدام از آنها نیز به قدری جذابند که می‌توانید از آن به عنوان یک مچ‌بند لوکس استفاده کنید. اما بزرگ‌ترین تغییری که در طراحی Xiaomi Band 8 رخ داده مربوط به بند گردن‌آویز آن است. به این صورت که می‌توانید این ردیاب سلامتی را در قالب یک گردنبند زیبا هم استفاده نمایید. شکل قرص مانند این دستگاه و اندازه کوچک آن به گونه‌ای است که به سادگی می‌تواند نقش جواهر آویخته شده از گردن شما را بازی کند.

استفاده از این ردیاب سلامتی در قالب گردنبند اختلالی در عملکردهای اصلی دستگاه ایجاد نمی‌کند. هرچند هنوز معلوم نیست که شیائومی بند 8 در حالت گردنبند هم می‌تواند ضربان قلب و دیگر پارامترهای سلامتی را اندازه‌گیری کند یا خیر!

علاوه بر 5 مچ‌بند شیک و گردن آویز، قاب دیگری برای این ردیاب سلامتی طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد آن را روی بند کفش خود سوار کند. انتظار داریم که Xiaomi Band 8 با یک نمایشگر 1.62 اینچی امولد مجهز به AOD و بیش از 100 مود ورزشی مختلف وارد بازار شود.

هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی این دستگاه در دست نیست، اما با توجه به قیمت نسخه‌های قبلی این ردیاب سلامتی، انتظار داریم که قیمت شیائومی بند 8 چیزی در حدود 35 تا 40 دلار باشد. این قیمت مربوط به نسخه پایه بوده و طبیعتا بند انتخاب شده نیز روی قیمت نهایی دستگاه تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

خبر مرتبط: عرضه گلکسی واچ ۶ کلاسیک با صفحه‌نمایش بزرگتر