یکی از دلایل اصلی عدم رضایت مردم از اینترنت سرعت پایین آن است و اینترنت ثابت یکی از جا‌هایی است که کاربران شاهد سرعت پایین اینترنت هستند. راهکار جهانی برای دسترسی به اینترنت ثابت با سرعت بالا و مناسب، استفاده از تکنولوژی فیبر نوری است. در همین راستا وزارت ارتباطات تصمیم بر گسترش سریع‌تر این شبکه گرفته است. از این رو این وزارتخانه تصمیم به اتصال رایگان به فیبر نوری برای برخی کاربران گرفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

وزیر ارتباطات در آخرین مصاحبه خود با رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده است که امسال وزارت خانه تأکید خود را به پوشش و فیبر کشی داخل شهر‌ها قرار داده است. البته وی به این موضوع نیز اشاره کرده است که وزارت ارتباطات به دنبال بحث اتصال در موازات گسترش شبکه فیبر نوری نیز هست.

به گفته وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور، تمرکز این وزارتخانه به روی اتصال نبوده است. از این رو وزارت ارتباطات در تلاش است تا پوشش این شبکه را گسترش دهد. به اعتقاد وزیر زمانی که از اتصال سخن بگوییم اما پوشش در کار نباشد، مردم ناراحت می‌شوند. از همین رو باید به یک پوشش ۴۰ الی ۵۰ درصدی شبکه فیبر نوری برسیم و سپس روی اتصال هم کار کنیم.

عیسی زارع پور در گفت‌و‌گوی خود با رسانه‌ها وعده داد در پایان هفته و درون بعضی از شهر‌ها شاهد اتصال رایگان به فیبر نوری برای برخی کاربران خواهیم بود. البته این اتصال برای برخی از خانه‌ها است و به مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود. این حرکت در پایان هفته و هم زمان با روز جهانی ارتباطات انجام می‌گیرد.

نظر شما درباره اتصال رایگان به فیبر نوری چیست؟ به نظر شما سرعت رشد شبکه فیبر نوری در ایران مناسب است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین در سایت علاءالدین بخوانید: نرخ جدید تماس‌های ویدئویی در کشور دقیقه‌ای ۱۵۰ تومان اعلام شد