در جریان یک شکایت مشخص شده که افرادی با ارسال یک پیامک جعلی کلاهبرداری به عده‌ای، اقدام به خالی کردن حساب قربانیان خود کرده‌اند.

اخیرا پلیس فتا اعلام کرد در جریان شکایت یکی از شهروندان به باند 4 نفره‌ای برخورد کرده که با شگرد معرفی خود به‌عنوان مجری یک مسابقه تلویزیونی اقدام به خالی کردن حساب شخص قربانی کرده‌اند. این شخص با مراجعه به پلیس مدعی شده فردی با وی تماس تلفنی برقرار و ادعا کرده مجری یک مسابقه بزرگ تلویزیونی است و در ادامه به او گفته که اگر فقط به‌یک سوال پاسخ دهد می‌تواند برنده جایزه 100 میلیونی شود. او اذعان کرده که با این ادعا وسوسه شده و به مجرمان اعتماد کرده است. مجرمان هم با زیرکی و با استفاده از شگردها و ترفندهای مختلف در ادامه از او خواسته‌اند که برای دریافت جایزه‌اش کدهای مختلفی را که به او اعلام می‌کنند در مرورگر تلفن خود وارد کند. اما در نهایت فرد شاکی پس از طی کردن این مراحل متوجه می‌شود که در دام شیادان افتاده و حساب‌های بانکی وی خالی شده است.

پیامک جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که بلافاصله موضوع در دستور کار تیم تخصصی قرار گرفت و با تحقیقات سایبری و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده، 4 نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

لازم به‌ذکر است که طی روزهای اخیر بعد از شروع طرح کالابرگ الکترونیک سیل پیامک جعلی کلاهبرداری با شماره‌های ناشناس و متفاوت برای مردم ارسال می‌شود که از آن‌ها خواسته شده برای مطلع شدن و مشاهده اطلاعاتی پیرامون کالابرگ اختصاص یافته به آن‌ها روی لینکی که در پیامک موجود است کلیک کنند. اما این درحالی است افرادی که روی لینک کلیک می‌کنند در نهایت با خالی شدن حساب‌هایشان مواجه می‌شوند.

اخبار مرتبط: هشدار! امکان کلاهبرداری از طریق کد QR در ایمیل وجود دارد