گوگل در اندروید ۱۳ قصد دارد تا امکانات جدید و تم‌های جدید پویا در اندروید 13 را به کاربران خود ارائه دهد.

قابلیت جدید با اسم رمز Monet

تم پویا جدید و زیبای اندروید سمبل طراحی شیک است. یکی از ویژگی‌های قدرتمند اندروید 12، تم پویا است که با نام رمز Monet شناخته می‌شود، در این قابلیت رنگ رابط کاربری و قسمت‌های مختلف سیستم را بر اساس تصویر پس زمینه تنظیم می‌کند و اکنون به نظر می‌رسد گوگل در اندروید 13 قصد دارد چهار ترکیب رنگ جدید را به قابلیت خود اضافه کند.

تغییر تم با توجه به عکس زمینه

اگر یادتان باشد، سیستم تم پویا جدید گوگل قابلیتی است که برای اولین بار در نسخه بتا اندروید 12 شاهد آن بودیم. همه چیز را از رنگ‌های سیستم گرفته تا تم نمادها تغییر می‌دهد تا پس زمینه شما را به روشی ساده، ظریف و زیبا تغییر دهد. متاسفانه، این ویژگی در حال حاضر فقط منحصر به پیکسل است، اگرچه سایر شرکت‌ها مانند سامسونگ و OPPO روی نسخه‌های خود کار می‌کنند، و ممکن است در آینده به طور گسترده‌تری برای باقی برندها توسعه یابد.

به گفته یک منبع قابل اعتماد، گوگل چهار ترکیب رنگی جدید برای سیستم تم پویا خود در نظر گرفته که اکنون در حال توسعه فعال این هدف است.

تم-جدید-اندروید-۱۳

تم‌های جدیدی که در اندروید 13 ارائه می‌شود:

TONAL_SPOT: رنگ‌های پیش‌ فرض فعلی زبان طراحی متریال یو که Monet انتخاب می‌کند
VIBRANT: پالتی شبیه به TONAL_SPOT، اما با تفاوت‌های جزئی برای  افزایش رنگ‌های ثانویه و پس زمینه
EXPRESSIVE: طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها، شامل برخی از رنگ‌ها که در پس زمینه وجود ندارند، اما به خوبی آن را تکمیل می‌کنند.
SPRITZ: تم بی‌صدا و تقریبا تک رنگ، دارای یک پالت تقریبا خاکستری

قابلیت شخصی سازی

هر چهار سبک هنوز هم از پس زمینه فعلی شما برای الهام گرفتن از رنگ بهره می‌برند، اما هر کدام کار خود را کمی متفاوت انجام می‌دهد. این سبک‌های جدید متفاوت خواهند بود و قابلیت شخصی سازی و ایجاد رنگ‌های بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند. پیش از این، چهار رنگ، رنگ "seed" را تغییر دادند که سیستم تم پویا رنگ‌های خود را با توجه به آن تولید می‌کرد. سبک‌های جدید حتی به صورت پویاتر عمل می‌کنند و رنگ‌های شناسایی شده را به روش‌های جذاب تر نمایش می‌دهند.

خبر مرتبط: