براساس آخرین گزارش‌ها، باوجود عملکرد بهتر گوشی‌های تاشو چینی، سامسونگ می‌خواهد آمار فروش گوشی تاشو سری گلکسی زد فولد و فلیپ در سال ۲۰۲۴ را از ۱۰ به ۲۰ میلیون برساند.

چند ماه قبل، در گزارش سامسونگ آمده بود که فروش گوشی‌های تاشو از آخرین نسخه سری گلکسی نوت بیشتر بوده که به‌معنی تبدیل شدن این مدل موبایل‌‌ها از یک دستگاه تجملاتی به یک گوشی رایج برای استفاده روزانه است. بر این‌اساس سال گذشته سامسونگ بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های سری گلکسی زد (تاشو) به فروش رسانده بود و اخبار جدید حاکی از اهداف بلند‌پروازانه‌تر سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ است.

به‌گزارش وب‌سایت خبری SamMobile، سامسونگ قصد دارد سال ۲۰۲۴ حداقل ۲۰ میلیون گوشی تاشو سری زد از جمله نسخه‌های بعدی یعنی گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ را به‌فروش برساند. این هدف کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد، زیرا شرکت‌های چینی مانند هواوی، وان پلاس، اوپو، تکنو، ویوو و شیائومی گوشی‌های تاشو با قابلیت‌های بیشتر و قیمتی پایین‌تر برای رقابت با سری زد سامسونگ عرضه کرده‌اند. البته سامسونگ هم قصد دارد نسخه‌های بعدی را با ضخامت کمتر و سخت‌افزار قدرتمندتر راهی بازار کند تا بتواند بهتر به رقابت بپردازد.

چند روز قبل، شرکت‌های اوپو و وان پلاس از گوشی‌های تاشو جدید خود رونمایی کردند، البته این ۲ دستگاه‌ از نظر مشخصات فنی مشابه یکدیگر بودند و نمایشگر و دوربین بهتری نسبت به گلکسی زد فولد ۵ داشتند. هواوی هم اخیرا گوشی تاشو میت X5 را راهی بازار کرد که شباهت‌هایی به میت X3 دارد. با این حال گفته می‌شود سامسونگ از هر ۲ نسخه گوشی تاشو هواوی غافلگیر شده و درحال مهندسی معکوس برای درک نحوه قرار دادن باتری بزرگ‌تر از زد فولد ۵ باوجود ضخامت کمتر است.

طراحی جلو و پشت گلکسی Z Fold5

گلکسی زد فولد ۵ با باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ۱۳.۴ میلی‌متر ضخامت دارد، اما در این زمینه گوشی‌های چینی عملکرد بسیار بهتری دارند. شیائومی موفق به تعبیه باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در میکس فولد ۳ شد که تنها ۱۰.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. گوشی‌های تاشو جدید وان پلاس و اوپو با ضخامت ۱۱.۷ میلی‌متر هم از باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند، اما از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند و گواهی IP پایین‌تری برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک را دریافت کرده‌اند. با این‌وجود قرار است گوشی تاشو وان پلاس در اروپا و آمریکای شمالی عرضه شود که به اولین گوشی تاشو چینی در این مناطق تبدیل خواهد کرد.

اما رقابت سامسونگ فقط با گوشی‌های چینی نیست و احتمالا در آینده شاهد عرضه محصولات قدرتمندتری خواهیم بود. بالاخره اپل وارد این رقابت می‌شود و گوشی‌های تاشو گوگل هم در آینده با قابلیت‌های بیشتر و البته قدرتمندتر، عرصه را در این بازار تنگ‌تر می‌کنند.

اخبار مرتبط: