با کنار رفتن شرکت نوکیا از بازار موبایل، گوشی مقاوم HMD قرار است به زودی وارد بازار شده و جایگزین مدل‌های قبلی شود.

همانطور که می‌دانید، HMD GLobal در حقیقت سازنده دستگاه‌های نوکیا بود. اما این شرکت مدتی قبل اعلام کرد که قصد دارد نام تجاری دستگاه‌هایش را به HMD تغییر دهد و این موضوع به معنای کنار رفتن نام نوکیا از بازار تلفن‌های همراه هوشمند است.

حالا برای اولین قدم، این شرکت قصد دارد HMD XR21 و T21 را وارد بازار کند. اگر حس می‌کنید که نام این دو دستگاه قبلا هم به گوشتان خورده، باید گفت که این دو دستگاه تاکنون با نام نوکیا در بازار حضور داشتند و حالا تنها قرار است نام آن‌ها تغییر کند.

گزارشات جدیدی که منتشر شده، نشان می‌دهد که دستگاه‌های جدید شرکت HMD در برخی پایگاه‌های اطلاعات ثبت شده‌اند و برخی از مشخصات آن‌ها به بیرون درز کرده است. گوشی مقاوم HMD XR21 قرار است اولین تلفن همراه این شرکت باشد که به تکنولوژی 5G مجهز شده است.

در اطلاعات منتشر شده دیده می‌شود که این دستگاه تنها در یک نسخه مشکی رنگ با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم وارد بازار خواهد شد و نسخه دیگری از آن وجود ندارد. این موضوع ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما ممکن است که نسخه‌های دیگری هم از این دستگاه پس از عرضه اولیه وارد بازار شود.

اولین گوشی مقاوم HMD قرار است همان مشخصات قدیمی را حفط کند که شامل یک صفحه نمایش IPS LCD با اندازه 6.49 اینچ می‌شود. پردازش‌ها در این دستگاه توسط تراشه اسنپدراگون 695 انجام می‌شود و در پنل پشتی آن هم یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی جای گرفته است.

انرژی این دستگاه هم توسط یک باتری 4800 میلی‌آمپری تامین خواهد شد. همانطور که از یک دستگاه مقاوم انتظار می‌رود، XR21 از استاندارد نظامی MIL-STD-810H و گواهی IP69 برخوردار است که آن را در برابر همه عوامل محیطی مقاوم می‌کند. قیمت این دستگاه حدود 460 یورو خواهد بود.

تبلت HMD T21 هم قرار است تنها در رنگ مشکی عرضه شود اما مواردی هم در آن وجود دارد که توسط کاربر قابل تغییر است. قیمت این تبلت در بالاترین حالت (حافظه 128 و رم 6 گیگابایتی به همراه اتصال 4G) به 300 یورو می‌رسد اما امکان کاهش آن تا 250 یورو با کاهش حجم حافظه نیز وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود که محصولات جدید شرکت HMD به زودی معرفی و وارد بازار شوند اما تاریخ دقیقی برای این موضوع در دسترس نیست.

نظر شما در مورد گوشی مقاوم HMD چیست؟ آیا این شرکت با نام جدید خود می‌تواند به اندازه گذشته موفق عمل کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: نوکیا گوشی‌های اقتصادی سی ۲۱۰ و جی ۳۱۰ را معرفی کرد