چندین ماه طول کشید تا سنسورهای حرارت‌سنج قرار گرفته روی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch5 و Watch5 Pro بالاخره فعال شدند. هرچند این سنسورهای فعلا تنها یک کاربرد مهم دارند، که آن‌هم قابلیت ردیابی عادت ماهانه بر اساس سنجش حرارت پوست است. اما این تازه شروع ماجراست، چراکه سامسونگ رسما اعلام کرده قابلیت‌های مبتنی بر حرارت پوست بیشتری در دست توسعه هستند و طی به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری بعدی این قابلیت‌های جدید گلکسی واچ 5 در دستری کاربران قرار خواهند گرفت.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها دقیقا چه زمانی عرضه خواهند شد. باید در نظر داشته باشید که برنامه‌ها و قابلیت‌های ردیابی سلامت باید مجوز سازمان بهداشت و سلامت هر منطقه را دریافت کنند تا بتوانند در دسترس کاربران ساکن در آن منطقه قرار بگیرند. از این رو عرضه قابلیت‌های جدیدی که سامسونگ وعده آنها را داده ممکن است کمی طول بکشد و کند پیش برود.

ویژگی مبتنی بر دمای پوست در سری Galaxy Watch5

یکی از محتمل‌ترین قابلیت‌هایی که می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم، این است که گلکسی‌واچ بتواند درجه حرارت لحظه‌ای بدن کاربر را اندازه‌گیری کرده و نمایش دهد. در حال حاضر نمی‌توانید نتایج خوانش‌های لحظه‌ای ساعت از درجه حرارت بدن را مشاهده کنید. داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسور حرارت‌سنج این ساعت مستقیما در اختیار فرآیندهای محاسباتی قرار گرفته و قابل نمایش نیستند.

به هر صورت احتمال اینکه قابلیت‌‌های مبتنی بر حرارت پوست جدید همزمان با معرفی ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch6 عرضه شوند بیشتر است. انتظار می‌رود از سری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ در اوایل مرداد ماه رونمایی شود.

خبر مرتبط: عرضه گلکسی واچ ۶ کلاسیک با صفحه‌نمایش بزرگتر