یک گزارش جدید نشان می‌دهد دولت چین قوانین سخت‌گیرانه را با هدف محدود کردن هزینه‌های میلیون دلاری برای پلتفرم بازی‌های ویدئویی آنلاین آرامش را به‌عرصه رقابت آورده، اما تعدادی از بزرگان صنعت گیمینگ با افت ارزش سهام در بورس مواجه شدند.

طی سال‌های اخیر، صنعت گیمینگ در چین رشد فوق‌العاده چشمگیری تجربه می‌کند و افراد زیادی در گروه‌های سنی مختلف روی به انجام بازی‌های ویدئویی می‌آورند؛ برهمین‌اساس، استودیوها بازی‌های جدیدی را در چندین سبک طراحی و عرضه می‌کنند تا به سود‌های میلیون دلاری یا میلیارد دلاری برسند. اکنون، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای وضع شده که بخش گیمینگ چین را به‌صورت کامل با تحولی عظیم روبه‌رو می‌کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

همان‌طورکه گفتیم، بخش گیمینگ و بازی‌های ویدئویی با تغییرات قابل‌توجهی روبه‌رو می‌‌شود تا تعادل در زمینه رقابت به چین بازگردد؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، برای ماه دسامبر، تاییدیه و جواز انتشار 105 بازی ویدئویی صادر شد که خوش‌بینی را برای استا‌رت‌آپ‌ها و استودیوهای کوچک به‌همراه داشت. همچنین، این‌ اقدام نشان‌دهنده بزرگ‌ترین صدور انتشار بازی‌های ویدئویی در دو سال گذشته محسوب می‌شود که شامل عناوین از استودیوهای معروف Tencent و ‌NetEase می‌شود؛ استودیوهای نام‌برده از قدرت‌مندترین سازندگان بازی‌های ویدئویی در چین و جهان هستند که از مهم‌ترین آثار آن‌ها می‌توان به PUBG یا Call of Duty Mobile به‌همراه Cyber Hunter اشاره کرد.

عرضه بازی‌های ویدئویی در چین با قوانین سخت‌گیرانه

بااین‌حال، قوانین جدید هزینه‌های میلیارد دلاری بازی‌های آنلاین را کاهش می‌دهد تا روند طراحی و انتشار بی‌رویه را در بازار بگیرد، اما دراین‌میان استودیوها و کمپانی‌های نامدار حوزه گیمینگ مانند Tencent و NetEase با کاهش ارزش سهام روبه‌رو می‌شوند که خسارات جبران‌ناپذیری را در بلندمدت برای آن‌ها به‌ارمغان می‌آورد. درحقیقت، قانون‌ومقررات تصویبی نهادهای نظارتی رویکردی مثبت و منفی دارد که باید پس‌از گذشت مدت‌زمان کوتاهی دوباره مورد بازبینی قرار بگیرد.

در آگوست سال 2021 میلادی، فهرستی از قوانین سخت‌گیرانه برای مبارزه با اعتیاد به بازی‌های ویدئویی برای خردسالان و نوجوانان تصویب شد که به‌شدت زمان بازی کردن آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف محدود می‌کرد؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد نهاد نظارتی برای اجرای درست قوانین مجوز چندین بازی ویدئویی را توقیف کردند که با کاهش درآمد صنعت گیمینگ در سال 2022 در کشور چین شد، اما به‌نظر می‌رسید مسئولان مربوطه ضررهای مالی را به ضررهای روحی و اعتیاد شدید کودکان به بازی‌های ویدئویی را ترجیح می‌دادند.

علی‌رغم چالش‌ها، آخرین دور صدور قوانین و اصلاح قوانین قبلی نشان می‌دهد برخی محدودیت‌ها برداشته می‌شود؛ اجرای چنین قانونی باعث رشد مجدد صنعت گیمینگ می‌شود و توسعه‌دهندگان بزرگ چینی دوباره روی به معرفی بازی‌های ویدئویی با سبکی جدید می‌آورند که به‌نظر می‌رسد برای گیمرهای حرفه‌ای خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود. استودیو‌ها امیدوارند مسئولان دوباره قوانین سخت‌گیرانه وضع نکنند تا بتواند محتوایی باکیفیت‌تری را برای بخش بازی‌های آنلاین تدارک ببینند.

اخبار مرتبط: