OpenAI اخیراً به‌روزرسانی مهمی را ارائه کرده است، این قابلیت جدید چت موقت در ChatGPT است که برای گفتگوهای مربوط به موضوعات حساس یا محرمانه است.

پیش از این، کاربران امکان برقراری گفتگوهای خصوصی یا پاک کردن کامل تاریخچه چت را نداشتند. با این‌حال، این به‌روزرسانی جدید دو قابلیت کلیدی را معرفی می‌کند؛ چت موقت که به کاربران امکان می‌دهد بدون ذخیره شدن گفتگویشان در سابقه چت، مکالمات محرمانه و امنی با ChatGPT داشته باشند. همچنین دسترسی داشتن کامل به تاریخچه چت، صرف‌نظر از اینکه کاربران اطلاعات خود را برای بهبود چت‌جی‌پی‌تی به اشتراک بگذارند یا خیر، اکنون امکان دسترسی به کل تاریخچه چت برای آن‌ها فراهم شده است.

پیش از این، کاربرانی که با مشارکت در بهبود ChatGPT از طریق به اشتراک گذاشتن داده‌های مکالمه مخالفت می‌کردند، به تاریخچه چت خود دسترسی نداشتند. اما این به‌روزرسانی این محدودیت را برطرف کرده و به همه کاربران اجازه می‌دهد تا فارغ از انتخاب‌شان در خصوص اشتراک‌گذاری داده، به تمامی تعاملات گذشته خود با چت‌جی‌پی‌تی دسترسی داشته باشند. OpenAI همچنین تضمین می‌کند که همچنان به انتخاب‌های قبلی کاربران در مورد اشتراک‌گذاری داده احترام گذاشته شود.

چت موقت در ChatGPT

این به‌روزرسانی نشان‌دهنده تعهد OpenAI به حفظ حریم خصوصی کاربران است. با ارائه این قابلیت‌های جدید، OpenAI به کاربران اختیار بیشتری در مدیریت داده‌هایشان و برقراری ارتباط با چت‌جی‌پی‌تی می‌دهد. به‌روزرسانی جدید چت‌جی‌پی‌تی بر حفظ حریم خصوصی و کنترل داده توسط کاربران تمرکز دارد.

شرکت OpenAI در به‌روزرسانی جدید ChatGPT، که هم‌اکنون در نسخه تحت وب در دسترس است و به‌زودی برای اپلیکیشن موبایل نیز منتشر خواهد شد، بر ارتقاء سطح کنترل و اختیار کاربران بر داده‌هایشان و حفظ حریم خصوصی آن‌ها تأکید کرده است. این به‌روزرسانی، نمایانگر تعهد سازمان OpenAI به رویکردی مبتنی بر کاربرمحوری است و قابلیت‌هایی نظیر مدیریت دقیق‌تر بر تاریخچه گفتگو، احترام به تصمیمات پیشین کاربران در خصوص به‌ اشتراک‌گذاری داده‌ها و معرفی قابلیت‌هایی مانند چت موقت برای حفظ حریم خصوصی بیشتر را ارائه می‌دهد.