شرکت OpenAI تایید کرد که هوش مصنوعی ChatGPT 4.0 تنبل شده و به‌جای ارائه جواب، راه حل‌‌هایی را برای حل مسئله ارائه می‌دهد.

بسیاری از متخصصان حوزه تکنولوژی معتقدند آینده جهان با هوش مصنوعی و ChatGPT گره خورده است. اگرچه این ادعا بزرگ چندان هم دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد، موانع زیادی سر راه شرکت OpenAI قرار دارد. سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت ماه گذشته از سمت خود برکنار شد و پس از گذشت چند روز و تهدید اغلب کارکنان OpenAI به استعفا، او به سمت خود بازگشت. اکنون گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد هوش مصنوعی این شرکت تنبل شده است و از پاسخ دادن طفره می‌رود.

طی هفته‌های گذشته چند کاربر ChatGPT 4.0 درباره تنبلی این هوش مصنوعی در فضای مجازی پست‌هایی را منتشر کردند. بیشتر شکایت کاربران در ایکس (توییتر) منتشر شد و پس از آن گزارشات در پلتفرم‌های دیگر هم گسترش یافت. کاربران مختلف نسبت به تنبلی هوش مصنوعی اعتراض کرده و نشان دادند هنگام استفاده از هوش مصنوعی، باوجود اینکه درخواست‌های کاربران پیچیدگی نداشت، چت بات هوشمند از پاسخ دادن امتناع کرد تا خود کاربر پاسخ سوالاتش را پیدا کند. درحقیقت ChatGPT به‌جای پاسخ دادن، روش‌هایی را برای رسیدن به پاسخ در اختیار کاربر می‌گذارد.

ChatGPT

کاربران روش‌های مختلفی را برای مجبور کردن هوش مصنوعی به پاسخ دادن پیدا کردند. مثلا یکی از کاربران نوشت که اگر وانمود کند معلول است این ابزار بالاخره وظایفش را انجام می‌دهد. یا در پاسخ به کاربری که از او خواسته بود تعداد هفته‌های بین ۲ تاریخ را محاسبه کند، پاسخ داده بود که برای محاسبه تعداد هفته‌ها می‌توان به تقویم مراجعه کرد. البته شرکت OpenAI در فضای مجازی به این مسئله واکنش نشان داد تا نگرانی کاربران کمتر شود. در این بیانیه آمده است: «ما بازخوردهای شما را درباره تنبلی ChatGPT 4.0 شنیدیم. ما از ۱۱ نوامبر این نسخه را به‌روزرسانی نکرده‌ایم و احتمالا مشکلات به‌همین دلیل پیش آمده‌اند. رفتار مدل هوش مصنوعی می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی شود و ما در آینده این مشکل را رفع خواهیم کرد».

نظر شما چیست؟ آیا باوجود مشکلات متعدد ChatGPT می‌تواند در آینده موفق شود یا رقبا دیگر عرصه رقابت را به‌روی آن تنگ خواهند کرد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: