طبق گزارش‌ها، گوگل قصد دارد ابعاد ساعت‌های هوشمند نسل بعدی خود را افزایش دهد، بنابراین پیکسل واچ ۳ با نمایشگر و باتری بزرگ‌تر عرضه خواهد شد.

ساعت هوشمند گوگل در سال گذشته وارد بازار شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. بعد از مدتی مشخص شد این دستگاه‌ ایراداتی هم دارد و گوگل همچنان در تلاش است آن‌ها را رفع کند. در حال حاضر کوچک بودن ابعاد پیکسل واچ نسل ۱ و ۲ یکی از مهم‌ترین ایرادات موجود در طراحی این دستگاه محسوب می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از یک منبع آگاه، گوگل در حال برنامه‌ریزی برای حل این مشکل است و در سال‌جاری قصد دارد پیکسل واچ ۳ را با دو سایز مختلف و کمی بزرگ‌تر از نسل قبل به بازار عرضه کند.

با‌وجود این‌که پیکسل واچ ۲ نسبت به نسل قبل قابلیت‌های بیشتری دارد اما تا حد زیادی همان طراحی را حفظ کرده بود. این دستگاه به‌ترتیب با قطر و ضخامت ۴۱ و ۱۲.۳ میلی‌متری عرضه شد و اصلی‌ترین تفاوت پیکسل واچ ۲ با نسل قبل در کلید تنظیم آن است و به‌دلیل شباهت زیاد پیکسل واچ ۲ با نسل قبلی، تنها راه تشخیص این دو دستگاه از یکدیگر، چک کردن حسگر پشت آن است. قابل ذکر است که تعداد زیادی از کاربران از ساعت‌های پیکسل استقبال کرده‌اند اما برخی دیگر از کوچک بودن ابعاد آن ناراضی هستند.

Pixel Watch 3 size

در حال حاضر برنامه آینده گوگل برای ارتقای عملکرد این دو دستگاه مشخص نیست اما واضح است یک ساعت با قاب و ابعادی بزرگ‌تر معمولاً دارای قابلیت‌های بیشتری نظیر باتری بزرگ‌تر و فضای بیشتری برای سنسورها است. بنابراین قابل پیش‌بینی است که ساعت‌های نسل آینده پیکسل با نمایشگر بزرگ و ظرفیت باتری بیشتر عرضه شوند که تا حد زیادی عملکرد باتری دستگاه را بهبود می‌بخشد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که آیا باندهای موجود در نسل قبلی، با توجه به انحنا و ساختاری که دارد با قاب بزرگ دستگاه سازگار خواهند بود یا خیر؟ در ادامه به بررسی ابعاد رقبای پیکسل واچ یعنی سری گلکسی واچ ۶ و اپل واچ سری ۹ می‌پردازیم.

گلکسی واچ ۶ در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و گلکسی واچ ۶ کلاسیک در دو اندازه ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری عرضه شد. هر دو ساعت از یک صفحه‌نمایش برخوردارند و سری گلکسی واچ با افزودن قاب چرخشی و جایگزینی فولاد ضد زنگ به‌‌جای آلومینیوم به‌فروش می‌رسد. قابل ذکر است که اپل واچ سری ۹ نیز در ابعاد ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری در دسترس است.

باید دید گوگل برای بزرگ‌تر کردن ابعاد ساعت‌های هوشمند نسل آینده، چگونه عمل خواهد کرد و آیا پیکسل واچ ۳ در ابعادی بزرگ، می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند یا خیر؟

خبر مرتبط: معرفی رسمی گوگل پیکسل واچ ۲؛ تغییرات جذاب برای ساعت ورزشی