فناوری عینک‌های هوشمند روندی روبه رشد را تجربه می‌کند و کمپانی BMW قصد دارد با ساخت عینک هوشمند کانکتد راید ‌به‌جمع سازندگان این فناوری بپیوندد.

در دو دهه آغازین قرن بیست‌و‌یکم و هم‌زمان با پیشرفت غیرقابل‌تصور دنیای فناوری، صنایع مختلف از جمله خودروسازی و وسایل نقلیه‌عمومی دستخوش تغییرات فراوانی شد و تجهیزات به‌روز به این صنایع راه پیدا کردند؛ براین‌اساس، کمپانی معروف BMW از عینک هوشمندی به‌نام کانکتد راید رونمایی کرد که شگفتی فناوری‌های پوشیدنی محسوب می‌شود و مرزها را میان موتورسیکلت‌ها و ابزارهای پیشرفته کم می‌کند.

علاقه‌مندان به‌ موتورسیکلت‌ها لذت خاصی از رانندگی در جاده‌های باز و بدون محدودیت می‌برند و عینک هوشمند کانکتد راید می‌تواند تجربه سواری در این‌گونه جاده‌ها را مضاعف کند. این دستگاه هوشمند از فناوری نام‌آشنای هدآپ دیسپلی بهره می‌برد که می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به دور موتور، دما، سرعت و سایر آیتم‌ها را جلوش چشم کاربر بدون برهم خوردن تمرکز به راننده بدهد؛ این ویژگی‌ها نوید سفری ایمن‌تر و دل‌پذیرتری را به موتورسواران می‌دهد.

عینک هوشمند مورد بحث از طریق بلوتوث و اپلیکیشن اختصاصی که باید در گوشی موتورسواران نصب شود تمامی اطلاعات و پیش‌بینی‌های لازم مرتبط با سفر یا مقصد را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. همچنین موتورسواران می‌توانند برخی اطلاعات درون‌برنامه‌ای را شخصی‌سازی کنند تا اطلاعات براساس اولویت‌های آن‌ها به‌نمایش دربیاید.

عینک هوشمند BMW ConnectedRide برای دوچرخه سواران

کمپانی بی‌ام‌و به‌نحوه طراحی عینک کانکتد راید نیز نگاه ویژه‌ای داشته و آن را به‌شکلی طراحی کرده است تا با انواع کلاه‌های ایمنی متناسب‌سازی می‌شود و موتورسواران هنگام استفاده هم‌زمان از ابزارهای ایمنی با مشکلی مواجه نمی‌شوند. علاوه‌برآن، این عینک از یک باتری لیتیوم یونی قوی استفاده می‌کند که میزان شارژدهی به ۱۰ ساعت در روز می‌رسد.

سازنده آلمانی از دو سنسور UVA و UVB برای ساخت عینک هوشمند کانکتد راید بهره برده است که آن را به دستگاه مناسب برای استفاده در روزهای تابستانی تبدیل می‌کند؛ اشعه‌های فرابنفش UVA و UVB می‌توانند باعث کاهش میدان دید یا ضعیف شدن چشمان شود، اما کانکتد راید تمامی این مشکلات را برای موتورسواران رفع می‌کند.

جمعه هفته گذشته، بی‌ام‌و طی مراسمی در شهر برلین پایتخت کشور آلمان از محصولات جدیدی رونمایی کرد که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به موتور BMW CE 02 و عینک کانکتد راید اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید کمپانی BMW به ساخت ماشین‌ها و موتورهای لوکس شهرت دارد، بنابراین برخی کاربران ممکن است تصور کنند عینک هوشمند کانکتد راید با قیمت بسیار بالا عرضه شود. اما منابع موثق اطلاعاتی می‌گویند قیمت این عینک به ۶۹۰ یورو می‌رسد که در مقایسه با سایر عینک‌های هوشمند از قیمت رقابتی برخوردار است.

اخبار مرتبط:‌