اپل یکی از برندهای برجسته در صنعت تولید موبایل است که نام آن به دلیل غیبت در بخش گوشی‌های تاشو به چشم می‌خورد. پیش‌بینی‌های تحلیلگران از جمله مینگ-چی کو، تحلیلگر TF International که معمولاً قابل اعتماد است، می‌گوید یک آیفون یا آیپد تاشو ممکن است در سال آینده ظاهر شود. کو بعداً پیش‌بینی خود را تغییر داد و گفت که اپل در حال آزمایش یک تاشو 9 اینچی برای عرضه زودتر از سال 2025 است. در ادامه پیش‌بینی شرکت سامسونگ درباره اولین دستگاه تاشو اپل را می‌خوانیم.

منابع سامسونگ نسبت به Kuo بهتر است؟

این‌طور که به نظر می‌آید ممکن است سامسونگ ارتباطات داخلی بیشتری نسبت به Kuo با اپل داشته باشد. چراکه 82 درصد از نمایشگرهای AMOLED مورد استفاده در سری آیفون 14 و 100 درصد پنل های به کار رفته در آیفون 14 پرو مکس را به اپل عرضه کرده است.

وقتی صحبت از خط آیفون 14 به میان می‌آید، LG Display مسئول 12 درصد از صفحه نمایش‌ها است درحالی‌که 6 درصد از پنل ها از BOE چین تهیه می‌شود. بنابراین وقتی واحد تجاری تجربه سامسونگ می‌گوید که انتظار دارد اپل تاشو یک تبلت یا نوت بوک برای عرضه در سال 2024 باشد، باید به این اظهار نظر اهمیت دهیم.

به این نکته توجه داشته باشید که سامسونگ انتظار دارد اپل تا سال 2024 یک تبلت تاشو تولید کند نه یک آیفون تاشو. به نظر می‌رسد این موضوع با اظهار نظر کو در مورد آزمایش اپل تاشو 9 اینچی سازگار باشد. با توجه به درخواست سامسونگ برای عرضه در سال 2024 و اشاره Kuo به سال 2025، ممکن است این محصول در عرض دو تا سه سال برای عموم آماده شود.

همه این موارد بخشی از جلسه‌ای بود که ماه گذشته بین سامی و تأمین کنندگانش در هفته سوم اکتبر برگزار شد. به گفته The Elec، در confab، سامسونگ گفت که بازار تاشو آن‌قدر قوی است که نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) برای این دستگاه‌ها تا سال 2025، 80 درصد خواهد بود. این درصد رشد بسیار قابل توجه و قوی است!

این شرکت همچنین اشاره کرد که در کره جنوبی (جایی که سامسونگ در آن مستقر است)، کاربران آیفون در دهه 20 و 30 زندگی خود به یکی از گوشی‌های تاشو سامسونگ با نرخی سه تا چهار برابر بیشتر از قبل تغییر می‌کنند. همچنین برای سامسونگ دلگرم‌کننده است که تا 90 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند تاشو می‌گویند که قصد دارند برای خرید بعدی گوشی هوشمند خود از گوشی تاشو استفاده کنند.

از آنجایی که گوشی‌های تاشو تنها 1 درصد از بازار فعلی گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند، پتانسیل این بخش از بازار بسیار زیاد است. در حال حاضر، سامسونگ Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 را تولید می‌کند. گوشی گلکسی Z Fold 4 مانند یک کتاب باز می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد از صفحه نمایش 6.2 اینچی به صفحه نمایش 7.6 اینچی با اندازه تبلت تغییر کنند.

طرح اولیه آیفون تاشو

پیشرفت‌های بیشتر از سوی تأمین‌کنندگان سامسونگ

سامسونگ مایل به پیشرفت‌های روزافزون از سوی تأمین‌کنندگان خود است. گلکسی زد فلیپ 4 یک گوشی هوشمند تاشو است که به علت حجم کمی که می‌گیرد به راحتی در جیب شما جا می‌شود. بعد از باز کردن دستگاه توسط کاربر، صفحه نمایش 6.7 اینچی نمایان می‌شود. تابستان گذشته صحبت‌هایی در مورد ساخت یک تبلت تاشو توسط سامسونگ مطرح شد. برخلاف دو دستگاه فعلی که از کوچک شروع می‌شوند و برای نمایش صفحه بزرگ‌تر باز می‌شوند، گلکسی تب تاشو از صفحه بزرگ‌ شروع و حتی بزرگ‌تر می‌شود.

سامسونگ لیستی از پیشرفت‌هایی را تهیه کرده که مایل است از سوی تأمین کنندگان خود ببیند. شاید درخواست شماره یک سامسونگ این باشد که تأمین کنندگانش راهی برای از بین بردن چین‌هایی که هنوز در محل تا شدن صفحه نمایش‌های تاشو ظاهر می‌شود، بیندیشند. سامسونگ همچنین می‌خواهد این گوشی‌ها را با مواد جدیدی بسازد که به آن‌ها اجازه می‌دهد باریک‌تر و سبک‌تر باشند. همچنین در تلاش برای بهبود بخشیدن دوربین‌ها و ایجاد لمسی قوی‌تر است و اضافه کردن سایر موارد دیگر که به بهتر شدن این نوع گوشی‌ها کمک می‌کند.

گلکسی زد فولد 4، 263 گرم وزن دارد که وزن آن از آیفون 14 پرو (206 گرم) و آیفون 14 پرو مکس (240 گرم) سنگین‌تر است. مرز باریکی بین سنگین کردن گوشی به اندازه‌ای وجود دارد که احساس دوام داشته باشد و آن را بیش از حد سنگین کنید تا مانند یک آجر به نظر برسد. به همین دلیل است که سامسونگ مایل است تأمین کنندگان خود مواد جدیدی را ارائه دهند که هم بادوام و هم سبک‌تر باشند.

طراحی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

جایگاهی برای قرار دادن قلم اس روی Galaxy Z Fold 5

سامسونگ می‌خواهد یک جایگاه برای S Pen مشابه آنچه در Galaxy S22 Ultra موجود بود، ارائه کند. در برنامه اولیه بازی، Galaxy Z Fold 4 یک خانه داخلی برای قلم S ارائه می‌داد، اما این ایده توسط سامسونگ ارائه شد. همچنین به دلیل محدودیت‌های وزن و ضخامت، طرح استفاده از ماژول‌های دوربین بالاتر در آخرین مدل فولد از بین رفت. هدف این شرکت این است که تاشوهای خود را به اندازه گوشی‌های پرچم‌دار خود بادوام کند.

همچنین در این جلسه، در مورد لزوم توسعه‌دهندگان برای ایجاد نرم‌افزار بیشتر برای Galaxy Z Fold 4 بحث شد که با نسبت تصویر 21.6:18 نمایشگر داخلی بزرگ‌تر مطابقت داشته باشد. هرگونه پیشرفتی باید منتظر نیمه دوم سال آینده بود، زمانی که انتظار می‌رود نسل بعدی گلکسی Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 عرضه شوند.

خبر مرتبط: تمسخر اپل توسط سامسونگ!