دیشب در رویداد WWDC شرکت اپل از تمامی نوآوری‌ها و اخبار جدید خود رونمایی کرد. یکی از آن‌ها سیستم عامل tvOS 17 بود که برای اپل تی وی ۴k منتشر می‌شود و در ادامه قابلیت‌های جدید آن را آورده‌ایم.

برنامه جدید FaceTime برای tvOS به شما امکان می‌دهد تماس‌ها را مستقیم از Apple TV خود پاسخ دهید یا تماس‌ها را در iPhone یا iPad خود پاسخ داده و سپس آن را به Apple TV منتقل کنید. فیس تایم در Apple TV 4K از ویژگی Continuity Camera اپل برای اتصال بی‌سیم به آیفون یا آیپد استفاده می‌کند. این یعنی دوربین و میکروفون آیفون برای ضبط صدا و تصویر شما به کار گرفته می‌شود اما تصویر مخاطب شما در تلویزیون به نمایش در می‌آید.

اتصال دستگاه ها در tvOS 17

Center Stage همه افراد حاضر در اتاق را در حین حرکت به طور کامل روی صفحه‌نمایش نگه می‌دارد، و همچنین واکنش‌های مبتنی بر ژست‌های حرکتی جدید نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهند از دستان خود برای ایجاد ایموجی روی صفحه مانند قلب یا آتش‌ استفاده کنید.

با معرفی Split View برای اپل تی وی، می‌توانید سریال‌ها یا فیلم‌ها را با عزیزانتان در طول SharePlay تماشا کنید (یکی دیگر از ویژگی‌های تازه معرفی‌شده) و در کنار آن مخاطب را در تماس FaceTime مشاهده کنید. اگر در طول تماس، تماس دیگری با FaceTime برقرار شود، برای حفظ حریم خصوصی شما، یک اعلان در تلویزیون به شما اطلاع می‌دهد که کسی در حال تماس است، بدون اینکه نام تماس‌گیرنده فاش شود. در تمام این مدت، می‌توانید به راحتی تماس را به آیفون یا آیپد خود بازگردانید.

اواخر امسال، برنامه‌های کنفرانسی مانند WebEx توسط Cisco و Zoom نیز در tvOS راه‌اندازی می‌شوند و مجموعه توانایی‌های کنفرانس وب خود را به Apple TV 4K منتقل می‌کنند.

قابلیت Apple Music Sing هم به شما امکان می‌دهد با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان آواز بخوانید و Continuity Camera نیز با یکپارچه‌سازی به شما امکان دیدن خودتان روی صفحه را فراهم کرده و در صورت تمایل تعدادی «فیلتر سرگرم‌کننده» به تصویر شما اضافه می‌کند.

کنترل سنتر tvOS 17

Control Center جدید در tvOS 17 نیز وجود دارد که وضعیت سیستم از جمله زمان و نمایه فعال را نشان داده و بر اساس فعالیت شما جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد. همچنین می‌توانید با استفاده از Control Center آیفون، کنترل Siri Remote برای Apple TV خود را پیدا کنید، و هنگامی که از کنترل از راه دور آیفون خود برای روشن کردن و کنترل Apple TV خود استفاده می‌کنید، به طور خودکار نمایه شما تغییر می‌کند. اکنون تنظیمات و اولویت‌های اضافی برای هر نمایه از جمله AirPod‌های متصل شده و زبان سیستم ذخیره شده است.

screen saver خاطرات انتخاب شده را از کتابخانه دریافت کرده و screen saver منطقه‌ای "تصاویر محبوب عمومی" مجموعه‌ای از مکان‌های جدید مثل دره یادبود آریزونا و درختان قرمز ساحلی کالیفرنیا را نشان می‌دهند.

شاید مهم‌ترین ویژگی جدید برای برخی، قابلیتی به نام Enhance Dialogue باشد که دیالوگ را از تمام نویز پس‌زمینه جدا می‌کند و آن را به کانال مرکزی می‌آورد تا به شما اجازه دهد واضح‌تر مکالمه در حال پخش را نسبت به جلوه ویژه، اکشن و موسیقی در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی در اپل تی وی که با نسل دوم HomePod جفت شده بشنوید.

همچنین پشتیبانی از Dolby Vision 8.1 و ارتقا Apple Fitness+ (از جمله طرح‌های سفارشی جدید) و پشتیبانی از برنامه‌های گذر از تحریم برای اپل تی وی وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط: