یک منبع آگاه خبری اعلام کرد آیپد پرو و آیپد ایر 2024 بدون شارژر وارد بازار بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌شود که احتمالا باعث برخی پیچیدگی‌ها و نارضایتی کاربران شود.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل از نسل جدید‌ آیپد ایر و آیپد پرو 2024 با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته و طراحی جذاب رونمایی کرد که می‌تواند مورد استقبال بسیاری از کاربران در بازار جهانی قرار بگیرد. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی آیپد پرو از تراشه سیلیکونی M4 به‌همراه نمایشگر Tandem OLED برخوردار هستند که جذابیت‌های کاربری بیش‌ازپیش بیشتر خواهد کرد؛ باوجوداین، باید اشاره کنیم اپل به‌صورت کاملا غیرمنتظره قصد دارد نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو و آیپد ایر 2024 را بدون شارژر در بازار اتحادیه اروپا و بریتانیا عرضه کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، کاربرانی که در کشورهای اتحادیه اروپا یا بریتاتیا هستند، باید آیپد پرو و آیپد ایر 2024 را بدون‌ شارژر خریداری کنند؛ درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد سیاست‌های اپل در حذف آداپتور از گوشی‌های پرچمدار آیفون راهش را به تبلت‌های آیپد باز کرده و احتمالا طی سال‌های آینده به لپ‌تاپ‌های مک‌بوک نیز می‌رسد. وب‌سایت‌های خبری می‌گویند تنها یک کابل شارژ همراه با آیپد پرو داخل جعبه عرضه خواهد شد؛ بنابراین، کاربران برای دسترسی به شارژر باید هزینه جداگانه پرداخت کنند.

درحال‌حاضر، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند X درخصوص این اتفاق اعتراض می‌کنند، چراکه اپل چنین کاری را طی 15 سال‌گذشته برای تبلت‌هایش انجام نداده و می‌تواند باعث کاهش فروش آیپد ایر و آیپد پرو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود. ازسوی‌دیگر، برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد سایر کشورها در مراحل بعدی از شارژر محروم خواهند شد، اما تحلیلگران و کارشناسان دراین برهه‌زمانی چنین نظری ندارد و براین‌باورند برخی قوانین اتحادیه اروپا راجع‌به دستگاه‌های الکترونیکی باعث شد تا غول کوپرتین تصمیمی بزرگ بگیرد.

درنهایت، باید بگوییم کاربران در بریتانیا و اتحادیه اروپا سخت‌گیری‌های زیادی نسبت‌به سیاست‌های اپل دارند و کوپرتینویی‌ها برای افزایش درآمد باید لوازم‌جانبی را به‌صورت جداگانه به‌فروش برسانند تا میزان سود سالانه درمقایسه‌با سال‌های گذشته روند روبه‌رشد را حفظ کند. اکنون، کاربرانی‌که از کشورهای یادشده آیپد پرو و آیپد ایر 2024 را پیش‌خرید می‌کنند به‌گزینه‌های بیشتری برای خرید آداپتور و کابل شارژ دسترسی دارند که می‌تواند با خروجی‌های مختلفی برای دستگاه‌شان استفاده کنند.

اخبار مرتبط: