اپل در شرف افتتاح یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید در شنژن چین است که تمرکز آن روی بهبود کیفیت و استحکام محصولات پرچمدار خواهد بود.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، آزمایشگاه جدید اپل در شنژن چین قرار است قابلیت‌های تحقیقاتی اپل را افزایش دهد و روی تست استحکام و کیفیت محصولات کلیدی تمرکز کند؛ این مرکز جدید به آزمایش مواد جدید و تکنیک‌های تولید می‌پردازد تا اطمینان حاصل شود محصولاتی مانند آیفون، آیپد و اپل ویژن پرو می‌توانند در شرایط سخت، از فعالیت‌های فیزیکی شدید تا دماهای بالا، دوام بیاورند. به‌نظر می‌رسد آمادگی این آزمایشگاه زمانی رخ می‌دهد که اپل درحال افزایش تولید برای سری آیفون 16 است.

اپل به افتتاح آزمایشگاه جدید مواد شنژن نزدیک است

انتخاب شنژن به‌دلیل نزدیکی آن به بسیاری از تامین‌کنندگان اپل قابل‌توجه خواهد بود. کمپامی اپل اولین‌بار در ماه مارس برنامه‌هایش را برای آزمایشگاه جدید اعلام کرد. علی‌رغم تنوع بخشیدن به‌ظرفیت تولید در کشورهای دیگر مانند ویتنام و هند؛ کشور چین همچنان یک مرکز تولیدی کلیدی برای اپل است. مرکز جدید در شنژن بخشی از یک توسعه گسترده‌تر است که شامل مراکز تحقیق و توسعه در پکن، شانگهای و سوژو نیز می‌شود. اپل بیش از یک میلیارد یوان (تقریبا 138 میلیون دلار) در این مراکز سرمایه‌گذاری کرده‌است.

وب‌سایت خبری بلومبرگ گزارش کرد مدیر ارشد عملیات اپل، جف ویلیامز، از شنژن بازدید کرده تا درخصوص برنامه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری بحث و گفتگو کند. وی بر نقش مهم شنژن در استراتژی بازار اپل تاکید کرده‌است. همچنین، سفر ویلیامز به چین شامل دیدار با مقامات ارشد چینی در پکن، بازدید از یک فروشگاه اپل در منطقه خرید وانگ فوجینگ، تماشای فیلمی که با آیفون 15 پرو مکس فیلمبرداری شده بود و ملاقات با شرکت سرگرمی Migu که اپلیکیشن را که برای اپل ویژن پرو توسعه داده بود.