طی روزهای اخیر، هکرها با حملات سواستفاده از سیستم بازیابی رمز عبور اپل آیدی، کنترل حساب‌های کاربران را به دست گرفتند.

اخیراً گزارش‌هایی از حمله‌های متعدد به حساب‌ کاربران آیفون منتشر شده است. در این حملات سایبری، هکرها با سواستفاده از سیستم بازیابی رمز عبور اپل، کاربران را با انبوهی از درخواست‌های احراز هویت بمباران می‌کنند تا کنترل حساب‌ کاربری آن‌ها را به دست بگیرند.

برخی از کاربران محصولات اپل طی چند روز گذشته، هدف حمله‌ای به نام بمباران MFA قرار گرفته‌اند. این حمله سایبری یک ترفند برای نمایش درخواست‌های احراز هویت به کاربران سیستم عامل iOS است.

طبق گزارش Krebs on Security هکرها به کمک شماره تلفن کاربران، بیش از ۱۰۰ درخواست احراز هویت را به آیفون و سایر دستگاه‌های کاربر ارسال می‌کنند.

اواخر اسفند سال پیش، حملات سایبری مشابهی با هدف اختلال در دستگاه‌های اپل اتفاق افتاد. از زمان انتشار نسخه جدید IOS در اواخر سال گذشته که امنیت بالاتری دارد، دیگر گزارشی از حملات بمباران به دستگاه‌های شرکت اپل ثبت نشد. با این حال از اواخرهفته گذشته شاهد گزارش کاربران از بازگشت این حملات سایبری به آیفون و سایر دستگاه‌های اپل هستیم.

حفاظت از اپل

درخواست‌های بازنشانی رمز عبور به‌صورت هشدارهایی در سطح سیستم‌عامل هستند و ممکن است معتبر به نظر برسند. یکی از روش‌های نفوذ هکرها بمباران کردن کاربران با صدها درخواست طی چندین روز است. در صورت مواجهه با چنین مواردی، همه‌ هشدارهای مربوطه را رد کنید.

توجه داشته باشیددر صورتی که با درخواست بازنشانی رمز عبور در وب روبه‌رو شدید، ممکن است یک کلاهبرداری فیشینگ در انتظارتان باشد. در این صورت صفحه را ببندید، زیرا کلیک کردن بر روی هر دکمه‌ای می‌تواند شما را به یک لینک مخرب هدایت کند.

ممکن است هکرها از جعل تماس نیز استفاده ‌کنند و به عنوان پشتیبانی رسمی اپل با شما تماس بگیرند. اپل تأکید دارد تنها در موارد درخواست مشتری از طریق پشتیبانی این شرکت با آن‌ها تماس گرفته می‌شود بنابراین درصورتی‌که چنین درخواستی را با پشتیبانی شرکت مطرح نکرده‌اید هرگونه تماس از طرف پشتیبانی را رد کنید.

هدف نهایی هکرها دریافت کد یکبار مصرف برای تصاحب حساب کاربری شما است. در صورتی که هکرها بتوانند اطلاعات شخصی شما را به‌دست بیاورند، می‌توانند کلاهبرداری را به صورت قانونی جلوه دهند. بنابراین هرگز کدهای یک‌بار مصرف خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

در نهایت اگر همچنان با درخواست‌های بازنشانی رمز عبور روبه‌رو می‌شوید، تغییر شماره تلفن اپل آیدی می‌تواند این حملات سایبری آزاردهنده را متوقف کند.