به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، اپل قصد دارد پس‌از معرفی آیپد پرو‌ با نمایشگر OLED روی توسعه نسخه تاشو این تبلت‌ها تمرکز کند، اما هیچ زمان‌بندی دقیقی برای عرضه وجود ندارد.

براساس آخرین اخبار و شایعات حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد اپل برای اولین‌بار از فناوری نمایشگر OLED به‌جای mini-LED استفاده خواهد کرد که کنتراست بالا و عمق رنگ مشکی را بهتر به‌نمایش می‌گذارد؛ البته برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی سازنده‌ برای توسعه نسل آینده مک‌بوک پرو از همین فناوری نمایشگر بهره‌مند می‌شوند. همچنین، اخبار تازه حاکی از آن است که غول فناوری کوپرتینو روی توسعه نسخه آیپد تاشو کار می‌کند، اما جدول یا زمان‌بندی دقیقی برای عرضه آن وجود دارد؛ بنابراین نباید در سال‌های پیش‌رو منتظر آن باشیم.

توسعه آیپد تاشو پس از معرفی نسخه OLED

طی سال‌های گذشته، دستگاه‌های تاشو با فرم فاکتورهای منحصر‌‌به‌فرد وارد بازار جهانی شدند که بنیانگذار آن کمپانی سامسونگ بود. اکنون، در سال ۲۰۲۳ میلادی، کمپانی چینی با ورود به دنیای دستگاه‌های تاشدنی نشان دادند که دانش بالایی برای رقابت با بزرگان صنعت گوشی‌های هوشمند دارد. بااین‌حال، غول فناوری ساکن کوپرتینو هنوز وارد میدان نشده، زیرا مدیران این مجموعه بزرگ اجازه معرفی دستگاهی با استاندارد پایین را نمی‌دهند و اگر نمونه‌های اولیه مهندسی نتواند مراحل آزمایشی را با موفقیت بگذراند سریعا کنار گذاشته می‌شود.

علاوه‌براین، کمپانی اپل قصد دارد لپ‌تاپ‌های پیشرفته سری مک‌بوک پرو را با پنل OLED در سال ۲۰۲۵ پس‌از آیپد پرو عرضه کند که انتظار می‌رود باعث افزایش سطح فروش و خروج از بحران شود. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اپل وارد بحران سختی برای فروش آیپد و مک شده است که خارج شدن از آن کار فوق‌العاده سختی به‌شمار می‌رود. همچنین، برنامه‌های اپل برای معرفی نسل آینده مک‌بوک و آیپد مشخص است، اما اطلاعاتی درباره توسعه مدل‌های تاشو برای آن‌ها وجود ندارد که بیانگر عرضه آن‌ها تا اواخر دهه‌جاری خواهد بود.

توسعه iPad تاشو پس از معرفی نسخه OLED

وب‌سایت خبری Nikkei چین دراین‌رابطه می‌گوید اپل به زنجیره تامین اطمینان کامل ندارد و احتمالا تا زمانی‌که به پشتیبان‌های قابل‌اعتمادی دست پیدا نکند قصد معرفی محصولی با فرم فاکتور جدید ندارد؛ چراکه این‌گونه دستگاه‌ها نیاز به آزمایش و تطبیق استاندارد دارند و هنوز غول فناوری ساکن کوپرتینو موفق به دستیابی آن نشده است. ازسوی‌دیگر، مسئله قیمت نمایشگرهای تاشو است که به‌دلیل هزینه‌های بالا باعث می‌شود پرچمداران تاشو اپل قیمت بسیار بالایی داشته باشد؛ به‌خصوص در چنین برهه‌زمانی که اپل پیشرفته‌ترین و بهترین تبلت‌های بازار را تولید می‌کند.

یک دستگاه تاشو از چندین قطعه محرک بهره می‌برد که باید با اصول مهندسی و آزمایش‌های فراوان توسعه پیدا کند تا دوام بالایی در سال‌های کاربری داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، گوشی هوشمند وان پلاس اوپن از لولای پیشرفته‌ای بهره می‌برد که میانگین دوام آن ۴۰۰/۰۰۰ بار بازوبسته شدن است که نشان‌دهنده قدرت این دستگاه به‌شمار می‌رود؛ یعنی اگر شما به‌صورت میانگین روزی ۱۰۰ بار آن را بازوبسته کنید حدود ۱۰ سال زمان می‌برد تا دستگاه قدرتش را از دست بدهد. اکنون، اگر اپل بخواهد چنین مکانیسم قدرت‌مندی را ارائه دهد باید میلیاردها دلار هزینه کند. در انتها باید یادآور شویم باید تا زمان عرضه مدت زیادی را صبر کنیم؛ بنابراین بهترین کار تمرکز روی نسل آینده گوشی‌های آيفون و آیپدها با معماری پیشرفته‌تر است.

اخبار مرتبط: