نتایج بنچمارک لپ‌تاپ میا‌ن‌رده مک‌بوک ایر M3 نشان می‌دهد این نسل با 20 درصد افزایش عملکرد دربخش تک هسته‌ای و 18 درصد در تست چند هسته‌ای سرعت بسیاری بیشتری درمقایسه‌با تراشه سیلیکونی M2 دارد.

باتوجه‌به اخبار و شایعات، انتظار می‌رفت مک‌بوک ایر M3 با ابعاد 13 اینچی و 15 اینچی درکنار تبلت‌های آیپد پرو OLED معرفی شوند، اما شب گذشته کمپانی اپل در اقدامی کاملا غافل‌گیرکننده از لپ‌تا‌پ‌های میان‌رده نسل جدید به‌صورت مطبوعاتی رونمایی کرد تا بتواند به‌واسطه‌آن فروش را افزایش دهد. اکنون، نتایج اولیه بنچمارک مک‌بوک ایر M3 منتشر شد که نشان می‌دهد اپل دستاوردی بسیار خوبی را درمقایسه مک‌بوک ایر M2 به‌نمایش بگذارد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

وب‌سایت خبری MySmartPrice با انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ لپ‌تاپ میان‌رده مک‌بوک ایر با تراشه سیلیکونی M3 در کانفیگ 16 گیگابایتی حافظه اعلام کرد کرد این نسل درمقایسه‌با نسل M1 تقریبا 60 درصد عملکرد و سرعت بیشتری دارد. ازسوی‌دیگر، باید اشاره کنیم غول فناوری کوپرتینو ادعای بزرگ‌تری داشت و می‌گفت مک‌بوک ایر M3 نسبت‌به مدل‌های M1 و M2 چندین برابر بهتر عمل می‌کند، اما این‌طور نیست. بنابراین، اگر قصد خرید نسل جدید مک‌بوک ایر را دارید به‌شما پیشنهاد می‌‌کنیم با بررسی نتایج بنچمارک و نظرات کارشناسان برای خرید آن اقدام کنید تا در هنگام خرید اشتباه نکنید.

Apple MacBook Air  بنچمارک

براساس نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5، تراشه M3 از امتیاز تک هسته‌ای 3157 و امتیاز چند هسته‌ای 12020 برخوردار است؛ دستگاه موردنظری که پردازنده سیلیکونی M3 با آن در گیک‌بنچ 5 مورد دست قرار گرفت به‌نام Mac 15,3 فهرست شده که به‌نظر می‌رسد همان مک‌بوک ایر 15 اینچی باشد که عملکرد و سرعت مشابهی به نسخه 13 اینچی دارد. همچنین، نتایج بنچمارک مک‌بوک ایر M2 با کانفیگ مشابه نشان می‌دهد از امتیاز تک هسته‌ای 2610 و چند هسته‌ای 10120 بهره می‌برد؛ این‌موضوع افزایش عملکرد 20 درصدی در بخش تک هسته‌ای و 18 درصدی در چند هسته‌ای به‌نمایش می‌گذارد.

تراشه M3 در مک‌بوک ایر از هشت پردازشی و ده هسته گرافیکی برای بهبود عملکرد رایانشی و گرافیکی بهره می‌برد. همچنین، به‌دلیل بهینه‌سازی‌ها این پردازنده از مصرف انرژی بسیار کمتری درمقایسه‌با نسل پیشین برخوردار است که تنها با یک‌بار شارژ ساعت کار می‌کند. برای اینترنت پایدار، اپل از Wi-Fi 6E بهره‌مند شد که سرعت دانلود و آپلود بسیار بالایی را به‌نمایش می‌گذارد؛ ترفندی که در این نسل وجود دارد که به‌کاربران اجازه می‌دهد از دو نمایشگر 5K با نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی استفاده کنند، اما باید درب دستگاه بسته باشد.

اخبار مرتبط: