اپل اعلام کرد از مشکل خالی شدن باتری اپل واچ مطلع است و به‌زودی به‌روزرسانی جدیدی منتشر می‌کند تا مشکل را برطرف کند.

هفته گذشته و پس از عرضه به‌روزرسانی watchOS 10.1 برای نسخه‌های مختلف اپل واچ، گزارش‌های متعددی از ایرادات این نسخه منتشر شد. تعدادی به کاهش عمر باتری ساعت هوشمند معترض بودند، البته این مسئله در برخی نسخه‌ها بیشتر رخ داده بود. مثلا ۲ نسخه جدید اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ جزو نسخه‌هایی بودند که با مشکل مواجه شدند. علاوه‌بر آن، نسخه‌های قیمی‌تر مانند سری اپل واچ ۴ هم درگیر این مشکل بودند.

میزان خالی شدن شارژ ساعت بسیار بالاتر از حالت عادی بود. مثلا شارژ باتری یک نسخه اپل واچ ۹ طی تنها ۳ ساعت به‌صورت کامل خالی شد و یک نسخه اپل واچ ۷ طی ۳۰ دقیقه ۲۵ درصد شارژ را از دست داد. برخی دیگر از کاربران با مشکل داغ شدن دستگاه هنگام شارژ روبه‌رو شدند و موجی از نارضایتی‌ها به‌وجود آمده بود.

Apple Watch battery problem

امروز گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد بالاخره پس از حدود ۱۰ روز، اپل قرار است به‌روزرسانی جدیدی برای رفع این مشکل عرضه کند. درحقیقت یک یادداشت داخلی بین پشتیبانی و مرکز اپل منتشر شد که در آن اپل تایید کرده بود مشکل تخلیه باتری اپل واچ وجود دارد و در حال توسعه به‌روزرسانی یک نسخه watchOS برای رفع آن است. البته در یادداشت به جزئیاتی مانند زمان انتشار آن اشاره نشده بود. همچنین در این یادداشت به وسعت و تعداد بروز این مشکل اشاره نشده است، اما چندین گزارش در شبکه اجتماعی ردیت وجود دارد که می‌توان آنها را مشاهده کرد.

نظر شما چیست؟ آیا اپل واچ شما هم با این مشکل مواجه شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: