با توجه به شکست تراشه A17 Pro از تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰، احتمالا گلکسی اس ۲۴ نسبت به آیفون ۱۵ پرو عملکرد بهتری در اجرای بازی داشته باشد.

طی سال‌های اخیر، اپل در به‌کارگیری تراشه‌های قدرتمند با سامسونگ وارد رقابت شده است. تراشه‌ها عملکرد و بازدهی انرژی دستگاه را بهبود می‌بخشند. به‌ تازگی اپل در آیفون‌های خود از تراشه سیلیکونی A17 Pro استفاده می‌کند. این تراشه به قدری قدرتمند است که در بازی‌های سطح بالا عملکرد خوبی دارد.

تراشه سیلیکونی A17 Pro به‌عنوان جدیدترین نسل تراشه‌ها چندی پیش مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد حتی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با سخت‌افزار پیشرفته عملکرد پایداری در اجرای این بازی ندارد و پس‌از گذشت مدت‌زمانی دمای داخلی گوشی افزایش می‌یابد و نرخ فریم با افت شدید مواجه می‌شود.

با‌این‌وجود رقابت در دنیای پردازنده‌ها رو به افزایش است. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در یکی از تست‌های گرافیکی با کسب امتیاز بالای 3DMark Extreme توانست تراشه سیلیکونی A17 Pro را شکست دهد. این تراشه در سری گلکسی اس ۲۳ مورد استفاده قرار گرفته بود. شکست اپل در برابر سامسونگ بار دیگر کاربران را شگفت‌زده کرد.

پس از عرضه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و استفاده از آن در پرچمداران سری شیائومی ۱۴، مشخص شد که این تراشه از پردازنده گرافیکی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی برخوردار است. کوالکام در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده تا بتواند برای رقابت با برترین پرچمداران یعنی سری آیفون ۱۵ پرو با تراشه سیلیکونی A17 Pro آماده شود.

هر ساله سامسونگ پرچمدار سری اس را در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون کوالکام عرضه می‌کند. البته سری گلکسی اس ۲۳ تنها در یک نسخه با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ با سری گلکسی اس ۲۴ به رویکرد قبلی خود باز خواهد گشت. پارک‌ یونگ این، مدیرعامل شرکت سامسونگ در نمایشگاه SEDEX اعلام کرد با بهره‌مندی از اگزینوس ۲۴۰۰ در سری گلکسی اس ۲۴ دوباره به استفاده از تراشه داخلی در پرچمداران خود بازمی‌گردند.

Apple's defeat against Samsung

بر اساس اظهارات پارک یونگ‌این، در تست‌های گرافیکی انجام شده مشخص شد تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ دارای عملکرد بهتری نسبت به محصولات رقبای آمریکای شمالی خود است. با توجه به اینکه تعداد رقبای سامسونگ در آمریکای شمالی محدود است، بنابراین می‌توان حدس زد که منظور سامسونگ از رقبای آمریکای شمالی، شرکت اپل است. به احتمال زیاد سامسونگ طبق روند هر ساله نسخه‌های با تراشه اسنپدراگون را برای آمریکای شمالی و اگزینوس را برای سایر نقاط جهان در نظر بگیرد.

برخی شایعات حاکی از آن است که احتمالا سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا را با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازار عرضه می‌کند. در این صورت می‌توان حدس زد سری گلکسی اس ۲۴ در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون راهی بازار شود که طبق گزارش‌ها، هر دو تراشه عملکردی بهتر از A17 Pro آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس دارند.

حقیقت این است که هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد و از آنجایی که تا زمان عرضه گوشی گلکسی اس ۲۴ در اوایل سال میلادی زمان زیادی باقی مانده است بنابراین باید منتظر اطلاع رسانی بیشتر شرکت سامسونگ در این زمینه بمانیم. باید دید با شکست اپل در برابر سامسونگ، کاربران همچنان گوشی‌های آیفون را به پرچمداران سامسونگ ترجیح می‌دهند یا خیر؟

اخبار مرتبط: