با بررسی کد‌های iOS 17.2 مشخص شد که این به‌روزرسانی در نسخه‌های سری آیفون ۱۳ و ۱۴ پشتیبانی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 را اضافه می‌کند.

یکی از فناوری‌های پراستفاده در گوشی‌های هوشمند، قابلیت شارژ بی‌سیم است. شرکت اپل که با اکوسیستم بسته شناخته می‌شود، حتی در زمینه شارژر بی‌سیم هم نسخه اختصاصی خود را با نام مگ سیف (MagSafe) عرضه می‌کند. بامعرفی سری آیفون ۱۵ مشخص شد که این سری از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کند که سرعت شارژ بیشتری نسبت به سری‌های قبلی دارد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل می‌خواهد با به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون‌های قدیمی‌تر این قابلیت را در آنها ایجاد کند.

آیفون‌های قدیمی از استاندارد شارژ Qi2 پشتیبانی می‌کنند

چند روز قبل خبر انتشار یکی از آخرین نسخه‌های بتا iOS 17.2 منتشر شد. باگذر زمان و بررسی کد‌های این به‌روزرسانی مشخص شده که ۲ سری آیفون ۱۳ و ۱۴ با این آپدیت از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کنند. قطعا این اتفاق خوبی برای کاربران است، زیرا نشان می‌دهد رضایت کاربران اولویت بالایی برای اپل دارد. همچنین اضافه شدن پشتیبانی به نسخه‌های قدیمی‌تر یکی از حرکاتی است که اپل را از رقبایش متمایز می‌کند و قطعا طی سالیان گذشته در محبوبیت ابرشرکت آمریکایی تاثیر مثبتی داشته است.

تغییر استاندارد به Qi2 ارتقا قابل توجهی برای سرعت شارژ بی‌سیم به‌همراه دارد و درنتیجه سری آیفون ۱۳ به بعد می‌توانند از شارژ بی‌سیم بیش از ۱۵ واتی بهره‌مند شوند. این استاندارد از شارژ مغناطیسی استفاده می‌کند که تفاوتی از نظر سخت‌افزاری با نسل قبلی ندارد. بنابراین اپل می‌تواند به‌سادگی و با عرضه به‌روزرسانی سیستم‌عامل این قابلیت را در نسخه‌های قدیمی‌تر ایجاد کند. همچنین دستگاه‌های اندرویدی که امکان شارژ بی‌سیم دارند می‌توانند از شارژر با این فناوری استفاده کنند. البته اپل هنوز به‌صورت رسمی تایید نکرده است که این استاندارد سرعت بالاتری نسبت به قبل داشته باشد.

اخبار مرتبط: