یک تحلیلگر معروف حوزه محصولات اپل اعلام کرد این کمپانی آمریکایی قصد دارد تراشه مودم 6G را برای نسل‌ آینده گوشی‌های پرچمدار آیفون و تبلت‌های آيپد توسعه دهد تا سرعت دانلود کاربران به‌صورت چشمگیری بهبود یابد.

در هفته‌های گذشته، اخبار و شایعات زیادی پیرامون اپل وجود دارد که نشان می‌دهد این کمپانی بزرگ فناوری می‌خواهد سال‌ها سرمایه‌گذاری خارجی را پایان دهد و با استفاده از دانش سازمانی روی به تولید نمایشگر، باتری، سنسور دوربین و تراشه مودم 5G آورد. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد توسعه این مودم برای اپل مشکلاتی را به‌همراه آورده و احتمالا تا سال ۲۰۲۷ شاهد معرفی این تراشه نخواهیم بود، اما نکته جالب آن است که غول ساکن کوپرتینو در میان مشکلات برای توسعه فناوری 5G قصد دارد پروژه ارتباط 6G را شروع کند.

تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، در آخرین شماره خبرنامه هفتگی Power On اظهار کرد اپل اولین فاز توسعه فناوری ارتباطی مودم 5G را برای گوشی‌های هوشمند آیفون شروع کرده که نشان از جدیت این کمپانی بزرگ در خودکفایی کامل است. بااین‌حال، اپل در توسعه تراشه مودم 5G با مشکل روبه‌رو شده و احتمالا بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ به بهره‌برداری از آن می‌رسد، اما به‌نظر می‌رسد حتی چنین موضوع بزرگی هم نمی‌تواند اپل را از تصمیماتش بازدارد.

توسعه مودم 6G توسط اپل

چندی پیش، اخباری مبنی‌بر توقف کامل پروژه توسعه مودم 5G اپل برای گوشی‌های آیفون منتشر شد که نشان می‌داد اپل با شکست سنگینی مواجه شده و مجبور به عقد قرارداد با کوالکام برای بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون X75 و نسل‌های بعدی شده است. درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی درباره اتکای اپل به کوالکام برای دسترسی به تراشه مودم در تولید گوشی‌های پرچمدار آیفون ذکر نشده، اما انتظار می‌رود قرارداد این دو سازنده آمریکایی تا سال ۲۰۳۰ ادامه پیدا کند تا نسخه‌های پایه با تراشه اسنپدراگون X و مدل‌های پرو آیفون از مودم اختصاصی بهره‌مند شوند.

البته باید خاطرنشان کنیم درگذشته جزئیاتی درباره تلاش اپل برای رسیدن به تراشه مودم 6G شنیده بودیم که نشان می‌دهد این کمپانی رویا پردازی‌های عجیبی برای آینده‌اش می‌کند که تحقق آن‌ها به‌تنهایی برای یک مجموعه هرچند بزرگ بسیار سخت و غیرقابل‌تصور است. در سال ۲۰۲۱ میلادی، فهرستی از مشاغل اپل در اینترنت به تیم فناوری 6G اشاره می‌کرد که نشان می‌داد این سازنده آمریکایی قصد دارد تیمی از متخصصان را برای آن استخدام کند؛ اکنون این فهرست با به‌روزرسانی جدید در وب‌سایت اپل دارای موقعیت‌های شغلی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معماری نرم‌افزار سیستم‌های مودم 6G اشاره کرد.

به‌عبارتی دقیق‌تر، شرح این شغل مهم و حساس نشان می‌دهد غول فناوری ساکن کوپرتینو نیاز به فردی طراح و مدل‌ساز معماری 6G دارد که بتواند به‌خوبی فناوری 6G را برای پایداری اینترنت و سرعت دانلود گوشی‌های آیفون توسعه دهد. همچنین، اپل برای پیش‌برد اهدافش با یک شرکت مخابراتی به‌نام ATIS همکاری می‌کند؛ اطلاعات نشان می‌دهد این شرکت برای پیش‌برد فناوری 6G گوشی‌های هوشمند در آمریکای شمالی تاسیس شده و به‌نظر می‌رسد تا سال ۲۰۳۰ روی تکامل سیستم 5G کار می‌کند. برآورد تحلیلگران بیان می‌کند سرعت فناوری 6G درمقایسه‌با نسل فعلی ۱۰۰ برابر سریع‌تر خواهد بود، اما رسیدن به آن به‌این‌زودی‌ها تحقق نمی‌یابد.

اخبار مرتبط: