گوگل می‌خواهد با انتشار آخرین نسخه سیستم‌‌عاملش قابلیت مشاهده میزان سلامت باتری دستگاه‌های اندرویدی را ممکن سازد.

سیستم‌عامل آی او اس سال‌هاست که دارای ویژگی سلامت باتری است و کاربران می‌توانند از میزان سلامت باتری و چرخه شارژ دستگاه خود باخبر باشند. اما این ویژگی در اندروید وجود ندارد، ولی گوگل قصد دارد در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عاملش این ویژگی را اضافه کند.

میشال رحمان تحلیل‌گر حوزه فناوری در توییتر اعلام کرد که گوگل برخی از API های مدیریت باتری را به نسخه بتا اندروید ۱۴ اضافه می‌کند. دو مورد از این APIها برای ارائه اطلاعات در مورد تعداد چرخه و وضعیت شارژ هستند و مابقی APIهای سیستمی هستند که تاریخ ساخت، تاریخ اولین استفاده و وضعیت سلامت دستگاه را گزارش می‌کنند.

وضعیت باتری دستگاه توسط برنامه Batt در اندروید 14 گزارش شده است

رحمان گزارش می‌دهد که هر برنامه‌ای با مجوز BATTERY_STATS می‌تواند این APIهای سیستمی را استفاده کند، اما این برنامه‌ها فقط در دستگاه‌های پیکسلی که از نسخه بتا ۲ اندروید ۱۴ پشتیبانی می‌کنند در دسترس هستند. شما می‌توانید با نصب برنامه متن باز Batt، سلامت باتری و تعداد چرخه‌های شارژ گوشی خود را بررسی کنید.

این قابلیت باعث می‌شود کاربر از وضعیت سلامت باتری گوشی مطلع شود و همچنین هنگام خرید گوشی کارکرده بتواند وضعیت باتری آن را مورد بررسی قرار دهد. کاربران اندرویدی سال‌هاست که منتظر این قابلیت هستند و گوگل در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفته این ویژگی را به سیستم‌عامل خود اضافه کند.

نظر شما درباره اضافه شدن قابلیت مشاهده میزان سلامت باتری در دستگاه‌های اندرویدی چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ گوگل تعداد زیادی میانبر صفحه‌کلید را به اندروید ۱۴ اضافه می‌کند